کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای سفر به استان اصفهان

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان، گفت: آمار سفر در ایام نوروز تقریباً به ۳۰ الی ۴۰ درصد رسید، اما از اواخر تعطیلات نوروزی و با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان اصفهان، تقاضا برای سفر به این استان با کاهشی ۷۰ درصدی مواجه شد.

محسن روناسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار سفر به استان اصفهان در روزهای اخیر، گفت: تردد و سفرهای زمینی و هوایی هیچ محدودیتی ندارد چرا که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود اما با وجود رعایت حداکثری این پروتکل‌ها، تقاضا برای سفر به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: این کاهش آمار به دلیل وضعیت قرمزی است که در شهرهای استان به وجود آمده است. آمار سفر در ایام نوروز تقریباً به ۳۰ الی ۴۰ درصد رسید و این امر تا حدودی باعث رضایت فعالان گردشگری شد، اما از اواخر تعطیلات نوروزی و با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان اصفهان، تقاضا برای سفر به این استان با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدماتی استان اصفهان، افزود: با توجه به رعایت کامل پروتکل‌ها و نظارت‌های پی در پی در زمینه رعایت نکات بهداشتی، نمی‌توان سفر را تنها عامل شیوع ویروس کرونا دانست. برای نمونه می‌توان نگاهی به استان خوزستان پیش از ایام نوروز انداخت که هیچ سفری به آنجا انجام نشد، اما وضعیت کرونایی آن قرمز بود. در مقابل، عواملی چون رعایت نکردن فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز، منجر به اوج گرفتن شیوع کرونا در شمال کشور شد.

روناسی با بیان این که "نبود برنامه در زمینه سفر، باعث آسیب به سفرهای برنامه‌ریزی شده و ایمن شده است"، تصریح کرد: مشخص است که عوامل دیگری نیز در شیوع ویروس کرونا دخیل است که دولتمردان باید به آنها نیز توجه داشته باشند.

کد خبر 486306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.