در سال مانع‌زدایی تولید، مانع‌زایی نکنید/ رئیس جمهور گره حمل‌ونقل عمومی را باز کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، شاهد مانع زایی بر سر راه تولید و کسب‌وکار، به دلیل نبود تصمیم گیری به موقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به این که در هفته اخیر با ورود به پیک چهارم کرونا شاهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و قربانیان کرونا هستیم، اظهار کرد: شاید اگر ستاد ملی کرونا، اقتدار و سرعت تصمیم گیری بیشتری در محدود کردن سفرهای نوروزی داشت امروز و در ابتدای سال کاری که زمان برنامه‌ریزی، اخذ مجوزهای قانونی و فعالیت‌های اداری و صنعتی است، شاهد ایجاد اختلال و تعطیلی در کسب و کارها نبودیم.

وی ادامه داد: تصمیم گیری سریع، صحیح و قاطع یکی از مهمترین الزامات شکل گیری تولید و فعالیت‌های سازنده در کشور است و نباید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، شاهد مانع زایی بر سر راه تولید و کسب‌وکار، به دلیل نبود تصمیم گیری به موقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

هاشمی با اشاره به سخنان مسئولان حوزه بهداشت درخصوص واکسیناسیون عمومی تصریح کرد: نوسان و تزلزل مسئولان مربوطه در موضعگیری و دادن وعده‌های بدون پشتوانه در مورد واکسیناسیون که هیچ یک تاکنون عملی نشده است از مشکلات دیگری است که باعث می‌شود اعتماد افکار عمومی به سخنان مسئولان وزارت بهداشت سست شود.

وی ادامه داد: نباید مسئول سلامت کشور، یک روز در قامت موفق ترین کشور در مهار شیوع کرونا و چندی بعد به عنوان فردی مأیوس اظهار نظر کند و برنامه‌هایی را اعلام کند که مشخص است به دلیل تحریم و سایر مشکلات اجرایی نیست.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: افراط و تفریط در اظهار نظرهای رسمی، موجب می‌شود تا افکار عمومی به بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی رو بیاورد و نسبت به تنظیم رفتار خود در جامعه از نرفتن به سفر تا کاهش تردد و خودداری از حضور در اجتماعات خانوادگی و دوستانه، سستی به خرج دهد.

به گفته هاشمی طی ۱۵ ماه طی شده از زمان ورود پاندمی کرونا به کشور، هر زمان که از سوی مسئولان شاهد اقتدار، تصمیم گیری صحیح و به موقع بوده ایم، مردم با همراهی در اجرای این تصمیمات، شیب بیماری را در کشور منفی کرده‌اند و هر زمان که شاهد تزلزل، تردید و سخنان تو خالی بودیم با سردرگم شدن جامعه، شیب بیماری افزایش یافته است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نقش افزایش ازدحام در سیستم حمل‌ونقل عمومی در تشدید بیماری کرونا، از دولت خواست که گره کور شده تأمین اتوبوس و واگن را باز کند و با تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی را در تأمین اعتبار تولید ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برطرف کند.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به اعلام ۸۰ درصد تولید داخل بودن قطاری ملی، طبیعی است که امکان استفاده از اعتبار اسنادی ارزی برای تولید وجود ندارد و باید دستور شفاهی رئیس جمهور در مراسم رونمایی به سرعت اجرایی شود تا بودجه تولید این قطار تأمین شود.

کد خبر 486100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.