پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد

شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه، در سال جهش تولید با کلکسیونی از رکوردها توانست نقش پر رنگی در پشتیبانی و تامین مواد اولیه صنعت فولاد کشور از خود به جا بگذارد.

به گزارش ایمنا، یکی از اقدامات لازم جهت تقویت صنعت فولاد، توجه به مواد اولیه‌ای همچون سنگ آهک، آهن و دولومیت و… است که از مهم‌ترین مواد اولیه کوره‌های قوس الکتریکی و به طور کل فولاد خام محسوب می‌شود.

در همین راستا شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی فعال در صنعت فولاد با درک این نیاز ملی و در راستای پشتیبانی از این صنعت پر اهمیت، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه اکتشاف و تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود و صنعت فولاد کشور انجام داده است.

در حال حاضر فولاد مبارکه جایی ایستاده است از سنگ تا رنگ و نه تنها کل زنجیره فولاد از سنگ آهن تا ورق رنگی به طور کامل در این مجموعه تولید می‌شود؛ بلکه پشتیبانی بسیاری از صنایع و تأمین مواد اولیه آنها توسط این شرکت یا شرکت‌های زیرمجموعه آن انجام می‌شود.

یکی از این شرکت‌ها در زنجیره توانمند فولاد مبارکه، شرکت «فولاد سنگ مبارکه اصفهان» است که به عنوان بزرگترین تولید کننده سنگ آهک در کشور، مواد اولیه مورد نیاز گروه فولاد مبارکه و به طور کلی صنعت فولاد کشور را تأمین می‌کند و توانسته است در سال گذشته کلکسیونی از رکوردها را از خود به جا بگذارد.

افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت تولید محصولات کلیسنه در فولاد سنگ

مهرداد فقیهیان، در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با بیان اینکه قرارداد فاز ۳ توسعه شامل احداث دو کوره ۶۰۰ تن در این شرکت مبادله شد، اظهار کرد: این رویداد مهم ظرفیت تولید محصول کلسینه را به بیش از دو و نیم برابر افزایش می‌دهد و شرکت فولاد سنگ را نه تنها به عنوان تنها نماینده ایران در اتحادیه جهانی آهک، بلکه به عنوان بزرگترین آهک ساز خاورمیانه تثبیت می‌کند.

وی افزود: ابلاغ و تعیین فعالیت‌های شرکت فولاد سنگ در زمینه مواد معدنی شامل خرید، تملک، اکتشاف، استخراج، فرآوری و بهره برداری از معادن سنگ آهن، سنگ آهک، دولومیت و سایر مواد معدنی مورد نیاز صنعت فولاد خبر از ایجاد یکی از بزرگترین هلدینگ های معدنی-صنعتی کشور می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان گفت: این شرکت توانست در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود به ثبت رکورد حفاری به میزان ۸.۴۷۸ متر، استخراج و حمل از معدن به میزان ۱۷۰ هزار تن و تولید محصول اصلی دانه‌بندی شده به میزان ۹۸ هزار و ۳۲۵ تن در ماه دست پیدا کند.

فقیهیان اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال گذشته تکمیل ساخت و راه اندازی کوره‌های منحصر به فرد چیساکی بود که در سال جهش تولید توانستیم به این فن‌آوری هم دست پیدا کنیم.

جابجایی رکورد تولید ماهیانه آهک کلسینه

وی به بومی‌سازی و تغییرات در طراحی و فرایند تولید اشاره کرد و گفت: بومی‌سازی در شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان باعث اخذ ظرفیت اسمی تولید از کوره‌ها شد و زمینه ثبت رکورد ماهانه تولید آهک کلسینه به میزان ۲۲ هزار و ۹۷۹ تن را فراهم کرد.

شایان ذکر است روند رو به رشد این مجموعه نشان می‌دهد، شرکت فولاد مبارکه در راستای حفظ شرایط تولیدی و دستیابی به مقادیر از پیش تعیین شده تولید در سند راهبردی خود به جد کوشیده و درصدد است علاوه بر تأمین کامل نیازهای فولادی ایران، بخشی از نیاز جهانی به این محصول ارزشمند را در قالب صادرات تأمین کند.

کد خبر 486000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.