اسپانیا میزبان بزرگترین دیوار سبز اروپا

بزرگترین دیوار سبز اروپا در کلانشهر سانتاندر، مرکز استان کانتابریا در اسپانیا، ساخته شده و قرار است از روز نوزدهم ماه آوریل، در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باغ‌های عمومی و دیوارهای سبز طی چند دهه اخیر و با هدف پیوند محیط زیست و معماری، در اغلب شهرهای جهان ترویج پیدا کرده است به خصوص رغبت مردم به آشتی با طبیعت طی دوران کرونا بیش از پیش شده و آن‌ها را به استفاده حداکثری از دیوارها و فضای بالکن‌های محل سکونت خود سوق داده است. شهرنشینان با افزایش فضاهای سبز در منازل خود، طبیعت را به زندگی شهری بازگردانده و از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شده‌اند در همین راستا مقامات محلی سانتاندر دیوار داخلی سبز بسیار بزرگی را در یکی از ساختمان‌های شهر ایجاد کرده‌اند تا عنوان مالکیت بزرگترین باغ عمودی اروپا را از آن خود کنند.

اسپانیا میزبان بزرگترین دیوار عمودی داخلی در اروپا

مردم می‌توانند از سراسر کشور اسپانیا در روز نوزدهم ماه آوریل به سانتاندر سفر و بین ساعات ۸:۳۰ صبح تا ۹ شب از این باغ شگفت‌انگیز دیدن کنند. جالب است بدانید که تماشای این پوشش سبز زیبا برای عموم مردم رایگان خواهد بود و نیازی به ثبت نام قبلی نیست.

ایجاد بزرگ‌ترین دیوار سبز عمودی اروپا در سانتاندر، بخشی از پروژه نوسازی ساختمان قدیمی و بسیار محبوب Tabacalera و تبدیل آن به سازه‌ای مدرن بود. سال گذشته، بخشی از این پروژه با موفقیت تمام به پایان رسید، اما شیوع ویروس کرونا منجر به لغو اجرای کامل آن شد تا اینکه در نهایت، باغ اعجاب‌انگیز ساختمان تکمیل شد. این پوشش سبز عمودی حدود ۶۰۰ متر مربع را در بر گرفته و ساختمان مدرن با ارتفاع ۱۷ متر را در خود محاصره کرده است.

طراحان از ۲۲ هزار و ۳۰۰ گیاه از ۲۶ گونه مختلف برای ایجاد این باغ سبز استفاده کرده و از گسترش بیشتر گیاهان تا چند سال آینده خبر داده‌اند.

اسپانیا میزبان بزرگترین دیوار عمودی داخلی در اروپا

کد خبر 485973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.