بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۶.۲۱۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۴ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _شنبه ۲۱ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۹.۱۵۰ واحدی به سطح ۱.۲۲۴۰.۷۵۸و احد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۳۹ واحدی در سطح ۴۳۶.۱۷۴ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۷۳ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۲۲ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۶.۲۱۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۴ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با کاهش ۷۲ واحدی به سطح ۱۷.۸۵۲ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۳۸.۱۶۸ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۷۶۳ میلیون برگه سهم بود.

مدت زیادی است که بازار در حال ریزش شدید قیمتی است، از یک جایی منطقی بود و یک مقدار ریزش طبیعت بازار بود اما از یک قسمت به بعد دیگر خیر، نه بر منطق بنیادی و نه تکنکیال ریزش ۸۰ درصدی قیمت یک سهم منطقی نیست، ریزش ۵۰ درصدی سهم‌های شاخص ساز و بزرگ بازار منطقی نبوده و این در حالی است که قیمت دلار کاهشی نیافته و بازار در صف فروش قفل است.

این روزها بیشتر مشکل نقدینگی گریبان گیر بازار است و از طرف دیگر دامنه نوسان هم مشکل را سخت‌تر کرده است، اگر دامنه نوسان را آزاد شود قفل بازار نیز باز خواهد شد، اکنون ۵۰ میلیون صف فروش نشسته اند، این افراد فردا نیز صف خواهند نشست بنابراین با آزاد شدن دامنه نوسان این افراد می‌توانند در هر قیمتی که می‌خواهند حتی ۴۰ درصد پایین‌تر از این قیمت سهام خود را بفروشند، اما پس از آن قفل بازار باز می‌شود.

پیش از این دامنه نوسان منفی ۲ درصد می‌توانست موجب بهبود بازار شود اما اکنون بازار بازار است باید آزاد باشد تا بتواند به راحتی حرکت کند و قفل بازار فقط زمانی باز می‌شود که دامنه نوسان آزاد شود.

در هفته گذشته، افزایش قیمت شمش فولاد چین به بالاترین نرخ ۱۳ سال گذشته، رقم خورد. شمش و میلگرد داخلی چین ۷۶۰-۷۸۰ دلار معامله می‌شود. رکورد شکنی تاریخی نرخ بیلت صادراتی ایران، ثبات قیمت اسلب طی هفته‌ی گذشته با عقد قراردادهای محموله‌ی بیلت ایران از سمت صنعتی و معدنی چادرملو به تناژ ۳۰ هزار تن به نرخ ۵۷۰ دلاری در هر تن که برای کشور چین صورت گرفت، نرخ بیلت صادراتی کشورمان در بالاترین میزان تاریخی خود قرار گرفت. خریداران چینی در این هفته ترجیح به خرید از فولادسازان ایرانی گرفتند چرا که نرخ‌های صادراتی هند و روسیه بالاتر پیشنهاد شده بود. طی این هفته بیلت هند ۵۹۰ تا ۶۰۰ و بیلت روسیه ۶۵۵ تا ۶۶۰ دلار در هر تن گزارش شده بود. از طرفی دیگر با شتاب رفتن قیمت میلگرد صادراتی چین و همچنین بالا بودن بهای بیلت داخلی این کشور، خریداران اشتهای زیادی به محصولات ایران نشان داده که همین عامل سبب رشد قیمت بیلت صادراتی کشورمان شده است. به همین دلیل بهای هر تن از بیلت صادراتی ایران که تا هفته‌ی گذشته ۵۶۲ دلاری بود با رشدی ۹ دلاری به ۵۷۱ دلار در تن در این هفته افزایش یافته است.(معدن ۲۴)

مدیر عامل بورس کالا می‌گوید " سلف موازی استاندارد مسکن که مدت‌ها پیش قول داده شده بود و امکان مشارکت عموم مردم در بازار مسکن را حتی با سرمایه‌های خرد، فراهم می‌کند، راه اندازی خواهیم کرد، عرضه این اوراق به افراد امکان می‌دهد تا بر اساس پولی که در اختیار دارند اقدام به پیش خرید مسکن کنند. پیش خرید مسکن در چارچوب بورس کالا صورت می‌گیرد و بورس کالا تضمین‌ها را از طرفین دریافت می‌کند و افراد می‌توانند با خیالت راحت اقدام به پیش خرید مسکن کنند. پروژه در این اوراق مشخص است و سررسید و نوع مکان و متراژ واحدها در امید نامه اوراق سلف موازی آمده است.

دویست و پانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه رئیس سازمان بورس گزارشی از وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ و تحلیل عوامل نوسان در این بازار ارائه کرد و برنامه‌های این سازمان را برای ثبات بخشی به بازار و تداوم تأمین مالی تولید از طریق بازار سرمایه، تشریح کرد.

به گفته دهقان دهنوی افرادی که علاقه مند هستند هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باشند حداکثر تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه باید در سامانه ستان ثبت نام کنند. در این جلسه جعفر قادری از کمیسیون برنامه و بودجه وجود داشت و بیان داشت که مالیاتی از بازار سهام گرفته نخواهد شد و بحث مالیات بر عایدی سرمایه از خرید و فروش طلا، سود بانکی و غیره خواهد بود. همچنین بیان شد که در سال ۱۴۰۰ پروژه بزرگ ملی سامانه جدید پس از معاملات به بهره برداری می‌رسدو هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه کار این سامانه در دسترس نیست. سال گذشته، بازار فراز و فرود زیادی داشت که البته این موضوع مربوط به ذات بازارهای مالی بوده و مسئله عجیبی نیست. از طرفی دیگر در یک سال اخیر، یک فرصت مهم برای بازار سرمایه ایجاد شد؛ به طوری که نیمی از مردم کشور با بازار سرمایه از نزدیک آشنا شدند و کد معاملاتی دریافت کردند. مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کاریزما اظهار داشت: در سال گذشته افزایش کدهای معاملاتی، چه در قالب سهام عدالت، چه به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری و چه به عنوان چشم‌اندازی برای سرمایه گذاران، واقعاً یک شرایط بسیار استثنایی بود؛ البته به نظر من زمینه‌ها به حد کافی برای ورود مردم آماده نبود و این موضوع سبب شد تا نتوانیم به اندازه کافی نقدینگی موجود را جذب کنیم.

عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت بانک‌های ارائه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت گفت: در این راستا مصوبه‌ای از سوی دولت آماده شده است که به جز بانک‌های ملی و تجارت باید بانک‌های دیگر هم برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت مشارکت کنند. تا اردیبهشت سال جاری، سایر بانک‌ها نیز به صدور کارت اعتباری سهام عدالت ورود خواهند کرد.

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس

بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

پترول و افزایش سرمایه از محل آورده نقدی

اعلامیه پذیره نویسی عمومی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-99A-013 مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۳,۲۵۵,۱۵۶,۶۶۰ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۲۴۴,۸۴۳,۳۴۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می‌گردد. مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ و شماره حساب‌های زیر جهت واریز وجوه تعیین شده است.

افزایش سرمایه ۲۹۸% شپاکسا

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه (اصلاحیه) شرکت پاکسان سرمایه فعلی: ۱,۰۸۰,۰۰۰ میلیون ریال درصد افزایش سرمایه: ۲۹۸% مبلغ افزایش سرمایه: ۳,۲۲۰,۰۰۰ میلیون ریال محل تأمین افزایش سرمایه: مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی موضوع افزایش سرمایه: تأمین سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی (تأمین مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت نوسازی خطوط تولید و تأمین سرمایه در گردش به منظور خرید مواد اولیه و ملزومات بسته بندی) تاریخ تصویب هیئت مدیره: ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ دلایل اصلاح: افزایش سرمایه به مبلغ ۴،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال صحیح می‌باشد. که به اشتباه مبلغ ۴۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال درج گردید بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده می‌باشد.

اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی شرکت پخش هجرت

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-99A-162 مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۵۳۷,۵۴۳,۰۷۹ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۱۲,۴۵۶,۹۲۱ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می‌گردد. مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ و شماره حساب‌های زیر جهت واریز وجوه تعیین شده ست.

نقشه بازار

بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 485948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.