شرایط هتلداران اصفهان بحرانی است

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان گفت: به دلیل کاهش تعداد مسافرت‌ها در یک سال اخیر، ۱۵ هتل و مهمانخانه سنتی در اصفهان تعطیل شده و تعداد دیگری هم در آستانه تعطیلی است، لذا ادامه این شرایط ضرر غیرقابل جبرانی بر صنعت گردشگری استان و کشور وارد می‌کند.

کریم بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سال گذشته هتل‌ها به طور کلی تعطیل بود و شرایط خوبی بر آن‌ها حاکم نبود، اظهار کرد: در چند روز ابتدایی نوروز امسال هم پذیرش مسافر حدود ۴۰ درصد ظرفیت هتل‌ها بود و پس از آن با اوج‌گیری کرونا به حدود ۱۲ درصد کاهش یافت که این وضعیت شرایط بحرانی و اسفناکی را برای هتلداران به وجود آورد.

وی افزود: در شرایطی که دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا رعایت نشدن پروتکل‌ها، انجام دید و بازدیدها و خریدهای شب عید بوده است اما تبلیغات، سفر را عامل این معضل معرفی می‌کند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان با بیان اینکه علاوه بر شیوع کرونا، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم هم دلیل دیگری برای کاهش مسافرت‌ها است، یادآور شد: در این شرایط، سفر در جایگاه آخر سبد هزینه‌های یک خانوار قرار دارد که معمولاً بعد از تأمین مخارج دیگر به آن توجه می‌شود.

بیگی تصریح کرد: در حالی این وضعیت برای هتلداران به وجود آمده است که این گروه از فعالان صنعت گردشگری خواستار افزایش درآمد نیستند و فقط دنبال تأمین هزینه‌های جاری و حفظ موجودیت و بقای خود هستند، اما با وجود شرایط پیش آمده هرچه می‌گذرد هزینه‌ها افزون‌تر و درآمد هتلداران کم‌تر می‌شود.

وی گفت: در برابر خسارات وارد آمده، از این گروه از فعالان صنعت گردشگری حمایت نمی‌شود، البته مهلت برای بازپرداخت برخی تسهیلات و ارائه تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به برخی هتلداران انجام شده، اما بازپرداخت همین تسهیلات نیز بر معضلات آنان افزوده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش مسافرت‌ها در یک سال اخیر، ۱۵ هتل و مهمانخانه سنتی در اصفهان تعطیل شده و تعداد دیگری هم در آستانه تعطیلی قرار دارد، لذا ادامه این شرایط ضرر غیرقابل جبرانی بر صنعت گردشگری استان و کشور وارد می‌کند.

کد خبر 485869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.