هیچ دستور قضائی برای فیلتر «کلاب‌هاوس» صادر نشده است

مدیرکل حوزه ریاست همراه اول صدور هر گونه دستور قضایی برای فیلتر کلاب هاوس را رد کرد.

به گزارش ایمنا، حسین مجلسی راد، صدور حکم قضائی یا هر گونه دستوری برای فیلتر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را رد کرد.

مجلسی راد تاکید کرد: هیچ حکم قضائی یا دستوری از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای همراه اول ارسال نشده است.

از شب گذشته (پنج‌شنبه) خبری مبنی بر فیلتر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس در یک اتاق گفت‌وگو با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر ارتباطات به گوش رسید.

همان زمان «محمدجواد آذری جهرمی» در مقابل خبر فیلتر کلاب‌هاوس که از سوی «عبدالناصر همتی» رو اعضای اتاق گفت‌وگو مطرح شد، اعلام کرد این شبکه فیلتر نشده و صرفاً اختلالی در یکی از اپراتورها به وجود آمده است.

شب گذشته «علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور نیز در توئیتی نوشت: کلاب هاوس⁩ فیلتر نشده اما استقبال اخیر شهروندان و گفت‌وگوهای مؤثر، روادارانه و محترمانه‌ای که در این پلتفرم، برخی را آنقدر مضطرب ساخته که زمزمه‌ی مسدود ساختن را از سر بگیرند. گویا ⁧ فیلترینگ⁩ شکست‌خورده تلگرام⁩ عبرت نشده است.

ماجرای فیلتر کلاب هاوس صبح امروز و با ادامه دار شدن اختلالات جدی‌تر شد تا جایی که رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد اختلال شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات به گوش رسیده است و ما در حال بررسی این مشکلات هستیم.

جمال هادیان تاکید کرد: انسداد کلاب هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و هیچ حکم قضائی در این خصوص وجود ندارد.

پس از صحبت‌های روابط عمومی وزارت ارتباطات اختلالی که در شبکه ایرانسل بود از بین رفت اما کاربران فضای مجازی وجود اختلال در شبکه همراه اول را اعلام کرده‌اند.

«کلاب‌هاوس» یک شبکه اجتماعی نوظهور است که افراد می‌توانند با حضور در اتاق‌های مختلف با یکدیگر به صورت زنده گفت‌وگو کنند. اکنون بسیاری از کارشناسان، فعالان عرصه‌های مختلف و سیاستمداران ایرانی عضو این شبکه اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 485805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.