کوه‌های مینیاتوری چابهار در عرصه طبیعت گردی شاخص و برجسته هستند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وقتی صحبت اززیبایی های ایران می‌شود این زیبایی هامحدود به ابنیه تاریخی واماکن فرهنگی نیست، درکنارتصاویر تاریخ وطبیعت در سراسرایران، بخش زیادی از زیبایی‌های کشورمان را می توان در منطقه زیبای چابهار و در کنار آب های نیلگون دریای جنوب به تماشا نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"وقتی صحبت از زیبایی‌های ایران می‌شود این زیبایی‌ها محدود به ابنیه تاریخی و اماکن فرهنگی نیست، در کنار تصاویر تاریخ و طبیعت در سراسر ایران، بخش زیادی از زیبایی‌های کشورمان را می‌توان در منطقه زیبای چابهار و در کنار آب‌های نیلگون دریای جنوب به تماشا نشست.

کوه‌های مینیاتوری چابهار که ارتفاع آنها بین ٢٠تا ١٠٠ متر می‌رسد مقصد جذابی برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است و به دلیل نوع و وضعیت فرسایش و گونه رسوبی خاص اشکالی شبیه به ناهمواری‌های سطح مریخ دارد. رسوبات آهکی بدن جانداران دریایی سخت پوستان و ماهی‌ها به همراه ماسه و خاک رس، مواد اصلی تشکیل دهنده رسوبات این کوه‌ها است. این کوه‌ها از دیدنی‌های از دیدنی‌های حیرت انگیز چابهار هستند و در فصل سرسبز بهار، زیبایی دوچندانی به این منطقه بخشیده است. برای دیدن کوه‌های مریخی چابهار و طبیعت خیره کننده آن منطقه، باید فاصله ٨٥ کیلومتری چابهار به سمت گواتر را طی کنید و بعد از آن از به تماشای کوه‌های مینیاتوری و خاص بنشینید.

این کوه‌ها در عرصه طبیعت گردی بسیار شاخص و برجسته بوده و من طبیعت گردان را به تماشای این موهبت طبیعی دعوت می‌کنم. "

کوه‌های مینیاتوری چابهار در عرصه طبیعت گردی شاخص و برجسته هستند

کد خبر 485789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.