گفت‌وگوی گروسی با نماینده اتحادیه اروپا درباره برجام

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در ادامه رایزنی‌های برجامی با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در وین دیدار کرد.

به گزارش ایمنا، گروسی با انتشار پیامی در توئیتر به مذاکرات کارشناسان در خصوص فعال شدن برجام اشاره و تصریح کرد که آژانس به ایفای نقش فنی و غیر قابل اجتناب خود برای پیشرفت به سود تمام طرف‌ها ادامه می‌دهد.

مدیر کل آژانس پیش از این هم با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا که برای شرکت در مذاکرات فنی به وین سفر کرده دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس توافق دیروز اعضای برجام در نشست کمیسیون مشترک، قرار است دو گروه کارشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها مذاکره کرده و نتییجه را به کمیسیون گزارش کنند.

روز جمعه ۲۰ فروردین مجددا کمیسیون مشترک در سطح معاونان و مدیران سیاسی تشکیل می‌شود و بار دیگر در مورد موانع گفت و گو می شود. بر اساس اظهار نظرهایی که طرفین تا کنون داشته‌اند به نظر می رسد همه طرف‌های درگیر در خصوص بازگشت به برجام جدی هستند.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از  سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 485492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.