درخواست ٢٥ ساله‌ میبدی‌ها محقق می‌شود

شهردار میبد گفت: در نامه‌ای از جمعی از بزرگان شهر مبنی بر احیا و تجدید مقبره «سلطان الرشید» که متأسفانه از سال ٥٤ در مسیر خیابان رشیدالدین میبدی قرار گرفته است، شهرداری احیای این مقبره را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«طی نامه‌ای از جمعی از بزرگان شهر مبنی بر احیا و تجدید مقبره «سلطان الرشید» که متأسفانه از سال١٣٥٤ در مسیر خیابان رشیدالدین میبدی قرار گرفته است، شهرداری میبد احیای این مقبره را در دستور کار خود قرار داد. شهر میبد دارای فرهنگ و تاریخ درخشان و غنی است که وظیفه تمامی مسئولین و شهروندان حفظ و حراست و انتقال آن به نسل آینده است. میبد مهد بزرگانی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی، قاضی میرحسین میبدی، حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی و… بوده و یکی از چهره‌های تاریخی میبد، نویسنده، شاعر و مفسر قرآن، ابولفضل رشیدالدین میبدی است که متأسفانه بقعه این عارف بزرگ در سال ١٣٥٤ تخریب شده و در کنگره بزرگداشت رشیدالدین که اردیبهشت ماه سال ١٣٧٤ برگزار شد.

نوید احیای و مرمت بقعه آن داده شده، اما تاکنون اجرایی نشده و با درخواست جمعی از بزرگان شهر مبنی بر تحقق این درخواست و نظر مساعد آیت الله اعرافی امام جمعه معزز میبد بر اهمیت راهبردی احیای مقبره سلطان الرشید از مفاخر میبد، شهرداری میبد مباحث مطالعاتی این طرح را آغاز کرده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم وارد فاز اجرای مرمت و احیای بقعه «سلطان الرشید» رشید شویم.»

کد خبر 485437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.