تحقق وظایف قانونی شوراها زمینه‌ساز رونق تولید است

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شوراها به دلیل اینکه با مردم ارتباط دارند و می‌توانند مشارکت مردم را تأمین کنند، همچنین نزدیک‌ترین مجموعه حاکمیت به مردم هستند می‌توانند در تولید و رفع موانع تأثیرگذار باشند.

عبدالرزاق موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: رفع موانع به نوع نگاه به مدیریت شهری بستگی دارد زیرا اگر مدیریت شهری را به مفهومی که در قانون اساسی و قانون شوراها به آن اشاره شده بدانیم در چنین شرایطی نقش شوراها بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: وظیفه شوراهای شهر پرداختن به مسائل فرهنگی، اجتماعی و به صورت خاص مسائل اقتصادی است و یکی از حوزه‌های مهم تولید، اقتصاد شهری است که مدیریت شهری در این زمینه می‌تواند نقش آفرینی کند. سرمایه گذاری و گردش مالی شهرداری‌ها به ویژه در کلانشهرها کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شوراها به دلیل اینکه با مردم ارتباط دارند و می‌توانند مشارکت مردم را جلب کنند، همچنین نزدیک‌ترین مجموعه حاکمیت به مردم هستند، می‌توانند در تولید و رفع موانع تأثیرگذار باشند.

وی افزود: در شورای شهر شیراز مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری را مکلف کردیم که تحقق شعار سال را به عنوان اولویت در دستور کار قرار داده و پیشنهادات خود را برای شورا تهیه و ارائه دهد.

عملکرد شورای پنجم را قابل دفاع می‌دانم

موسوی با اشاره به عملکرد شورا در سالی که گذشت، تصریح کرد: شهرداری در تحقق بودجه و درآمد پیش بینی شده، اجرای طرح‌های عمرانی در اولویت و در طرح‌های ساختاری خوب عمل کرده است تنها در رفع مشکلی که دست شهرداری نبود و نتوانستیم آن را حل کنیم مسئله ساماندهی نیروی انسانی بود به ویژه نیروهای شرکتی که یک مشکل جدی برای کل کشور است و به دست وزارت کشور و دولت حل می‌شود؛ سایر فعالیت‌های شهرداری خوب و قابل دفاع است.

وی افزود: اولویت‌های سال جاری نیز در قالب بودجه ۱۴۰۰ است و تاکید شده پروژه‌ها بر اساس جدول زمانبندی به نتیجه برسد. نظارت بر اجرای مصوبات و ایجاد زمینه نظارت عمومی به عنوان یک اولویت در حال پیگیری است تا شهرداری و شورا پاسخگوی مردم باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: سامانه شفافیت را در سال جاری با جدیت دنبال خواهیم کرد و سامانه مدیریت پروژه که در سال گذشته رونمایی شد، باید تلاش شود که با تمام ظرفیت‌های خود در ارتباط با مردم از آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: موضوع نظارت بر قراردادهای شهرداری، دیگر بحث مهم و اولویت دار شورا در چند ماهه باقی مانده بوده و تلاش می‌کنیم فضای مالی را در شهرداری شفاف کند.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که آیا کارنامه شورای پنجم سبب اعتماد دوباره مردم در انتخابات به اعضای این شورا می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: بخشی از آرا دست عملکرد شورا است بخشی دیگر در دست بخش‌های کشور، دولت و برخورد با تأیید صلاحیت نامزدهاست اما عملکرد شورای پنجم را قابل دفاع می‌دانم و با توجه به ارزیابی‌هایی که داشته‌ایم، خوب عمل کردیم.

کد خبر 485319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.