صدور ۱۸۸ سند برای رقبات فریدن/۵۱ موقوفه نقشه‌برداری شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن گفت: در سال گذشته ۱۸۸ سند برای رقبات منطقه فریدن صادر شده اما برای تحقق کامل این امر نیازمند نیروی انسانی بیشتری هستیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در نوروز امسال در امامزادگان شهرهای منطقه فریدن به دلیل شیوع کرونا به صورت کامل برگزار نشد، اظهار کرد: در این زمینه تنها نظافت را در همه امامزادگان داشتیم و مراسم تحویل سال جدید را نیز در بقعه امامزاده ابراهیم شهر رزوه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه جشن نیمه شعبان در امامزاده عبدالله شهر دامنه برگزار شد، افزود: بر اساس دستور فرمانداری اجازه بازگشایی امامزادگان را نداشتیم، از این رو فعالیت‌ها در این طرح بسیار محدود بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه فریدن با بیان اینکه در زمینه وقف جدید یک مورد وقف داشتیم، ادامه داد: این وقف در حال ثبت است که پس از ثبت نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۸ سند جدید برای رقبات منطقه فریدن دریافت شده است، ادامه داد: مهمترین رقبه موقوفه " مک‌الدین" دارای ۵۰۰ هکتار مساحت است که ارزش ریالی حدود ۷۵ میلیارد تومان دارد و روستاهای مک‌الدین علیا، مک‌الدین سفلی و خشک آبخور در محدوده این موقوفه قرار دارند.

وی افزود: هدف از دریافت سند این موقوفه حل اختلافات موجود با اداره منابع طبیعی بوده و منابع طبیعی بخش زیادی از این موقوفه را در تصرف خود داشت و امکان اجرای نیت واقف وجود نداشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه فریدن افزود: برای ۳۶ رقبه نیز سند دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به نقشه‌برداری از ۵۰ رقبه در منطقه فریدن برای صدور سند گفت: هنوز حدود ۴۵ درصد از رقبات این منطقه که در اوقاف اطلاعات آنها موجود است سند ندارند.

کد خبر 485144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.