روش IVF نوین جایگزین IVF سنتی

مسئول بخش علمی و پژوهشی مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: در تکنیک IVF نوین پس از تخمک گیری، تخمک و اسپرم درون کپسول‌های کوچکی که یک سانتی متر طول و یک میلی متر عرض دارند قرار داده می‌شوند سپس این کپسول‌های کوچک برای مدت ۲۴ ساعت درون رحم مادر انتقال داده می‌شوند.

عاطفه طلاکوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روش نوین IVF، اظهار کرد: در IVF به روش سنتی تخمک از تخمدان‌ها گرفته شده و با اسپرم در مجاورت هم در محیط آزمایشگاه قرار داده می‌شود و پس از سه روز جنین‌های لقاح یافته انتخاب شده و به رحم مادر انتقال داده می‌شود ولی در تکنیک IVF نوین که مخترع آن پروفسور " "Nicka Macklon انگلیسی است، پس از تخمک گیری، تخمک و اسپرم درون کپسول‌های کوچکی که یک سانتی متر طول و یک میلی متر عرض دارند، قرار داده می‌شوند سپس برای مدت ۲۴ ساعت درون رحم مادر انتقال می‌یابند.

مسئول بخش علمی و پژوهشی مرکز باروری و ناباروری اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از ۲۴ ساعت جنین‌ها لقاح یافته و شروع به رشد و تکامل می‌کنند. پس از گذشت این مدت کپسول‌ها از بدن مادر خارج شده و پس از دو تا چهار روز جنین‌های سالم به درون رحم مادر انتقال داده می‌شوند.

وی با توضیح این که پروفسور Nicka Macklon بر این باور است که در این روش، لقاح در محیط طبیعی رحم، در مجاورت مواد غذایی و سیگنال‌های مادری رخ می‌دهد، تصریح کرد: در این روش نوین، ریسک مواجهه جنین‌ها با خطرات محیط کشت مصنوعی که در آزمایشگاه استفاده می‌شود کم خواهد شد.

طلاکوب با بیان این که این کپسول‌ها اجازه عبور آزادانه مایعات، مواد غذایی، سلول‌های آندومتری و سایر مواد حیاتی که بین مادر و جنین مبادله می‌شود را می‌دهند، افزود: این کپسول‌ها که Aneviva device نامیده می‌شوند در سال ۲۰۱۵ از سازمان لقاح و جنین شناسی انسان (HFEA) تاییدیه گرفت و به زودی در مراکز ناباروری دنیا استفاده می شوند.

کد خبر 485111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.