۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۹
۵۰ سال مجاهدت

سیدعلی نکویی، مبارز انقلابی و استاندار اسبق قزوین، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه بامداد دوشنبه بر اثر بیماری سرطان دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت. کارنامه کاری و زندگی او را شاید بتوان در عبارت "۵۰ سال مجاهدت خالصانه"خلاصه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی نکویی از فعالان سیاسی دوران پیش از انقلاب بود که مسئولیت اجرایی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات بر عهده داشت. او از چهره‌های مطرح اصلاح طلبان در اصفهان و پدر معنوی این جریان سیاسی بود که پس از قریب نیم قرن مجاهدت در راه اعتلای کشور پس از تحمل یک دوره بیماری سخت دار فانی را وداع گفت.

درگذشت این مبارز نستوه دوران انقلاب، مدیر توانمند دوران مختلف و فعال سیاسی پایبند به اصول و موازین اخلاق اسلامی، واکنش‌های متعددی را از چهره‌های شاخص سیاسی، اجتماعی کشور به همراه داشت که در گفت و گو با خبرگزاری ایمنا به بیان آن پرداختند:

معین: نکویی با تمام وجود به امام (ره) عشق می‌ورزید

فتح الله معین، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان پیرامون فضائل سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان اظهار کرد: سید علی نکویی از مبارزان قبل از انقلاب بود که در امور فرهنگی نقش مستمری ایفا می‌کرد بر همین اساس در زمینه نشر کتاب و توزیع کتب دینی و آنچه که از سمت امام (ره) منتشر می‌شد فعالیت می‌کرد.

وی افزود: نکویی از شخصیت‌های مورد وثوق انقلابیون شهر اصفهان بود که در جریان پیروزی انقلاب تعاملات فراوانی با علما و روحانیون داشت، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان به عنوان اولین فرماندار بعد از انقلاب شهرستان نجف آباد منصوب شد زیرا مسئولان در آن زمان به دلیل حساسیت و محیط انقلابی شهر نجف آباد دنبال انتصاب فرمانداری بودند که به راحتی بتواند با مردم به تعامل برسد و ایشان در آن زمان دوران خدمت موفقی را در این شهرستان طی کرد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: با مطرح شدن بحث مهاجرین جنگ تحمیلی ایشان به عنوان رئیس ستاد مهاجرین جنگ تحمیلی اصفهان منصوب شد، بنا بر اقرار همه مسئولین وزارت کشور موفق ترین استان در ساماندهی اشتغال مهاجرین جنگ تحمیلی استان اصفهان بود.

معین ادامه داد: در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی ایشان به عنوان فرماندار اصفهان منصوب شد و عملکرد موفقی را در این جایگاه و بحث توزیع ارزاق و ایجاد امنیت علی رغم حملات دشمن و بمباران‌های رژیم بعثی از خود بر جای گذاشت.

وی ادامه داد: بعد از پایان مدت خدمت ایشان در فرمانداری اصفهان وی به فرمانداری استان کرمانشاه منصوب شد و توانست در آنجا که از خطوط مقدم دفاع مقدس بود موفق عمل کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: پس از پایان جنگ تحمیلی به سمت استاندار چهارمحال بختیاری منصوب شد و مدتی را در این استان خدمت کرد ایشان در دولت اصلاحات به عنوان استاندار قزوین منصوب شد و مدتی در این سمت انجام وظیفه کرد.

معین ادامه داد: در دولت دوم اصلاحات به عنوان مشاور عالی و مدیرکل حوزه وزیر کشور منصوب شد و تا پایان دوره دولت در این سمت حضور داشت پس از اتمام دولت اصلاحات ایشان بازنشسته شد و به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی در شهر اصفهان پرداخت.

وی ادامه داد: نکویی همواره بر ایجاد وحدت، همدلی و حفظ مبانی انقلاب تاکید می‌کرد و با همه وجود به امام (ره) عشق می‌ورزید و بر اجرایی مبانی انقلاب پافشاری می‌کرد و همواره بر ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم تاکید داشت.

بختیار: نکویی پدر معنوی جریان اصلاحات در اصفهان بود

علی بختیار، نماینده پیشین مجلس هم پیرامون فضائل مرحوم سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان اظهار کرد: سید علی نکویی خدمات فراوانی در راه انقلاب داشت و نقش مؤثری در جریان اصلاحات اصفهان ایفا کرد و فعالیت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی انجام داد.

وی افزود: نکویی به عنوان رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان انصافاً زحمات بسیار زیادی برای جریان اصلاحات در این استان کشید. ایشان در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی مدتی استاندار قزوین و کرمانشاه بود و در آنجا پیشینه خوبی از دوران مدیریتی خود بر جا گذاشت. درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای مردم اصفهان است و امیدواریم خداوند، ایشان را رحمت کند و به خانواده‌اش صبر و سلامتی بدهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکویی به لحاظ سابقه و حضانت سیاسی به عنوان پدر معنوی اصلاحات در اصفهان بوده است، قطعاً از دست دادن این مرد بزرگ و فرهیخته و متواضع ضایعه‌ای بزرگ است.

طهرانی: «نکویی» مجاهد خستگی ناپذیر انقلاب بود

مرتضی طهرانی، نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان نیز در خصوص سوابق مبارزاتی مرحوم نکویی اظهار کرد: مرحوم سیدعلی نکویی، رئیس فقید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، قبل از انقلاب «کتابفروشی قائم» را به عنوان مرکز مراجعه همه مردم به ویژه مبارزان داشت و در جریان انقلاب در اصفهان فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک مرحوم نکویی با خط مشی و مرام مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله منتظری، آیت الله طاهری و سایر علمای مبارز، تصریح کرد: ایشان یکی از کانون‌های تصمیم گیری مبارزان قبل از انقلاب در اصفهان بود.

نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم نکویی در فعالیت‌های مدیریتی کشور از جمله فرماندار نجف آباد، فرماندار اصفهان، استاندار کرمانشاه، استاندار قزوین، رئیس دفتر وزیر کشور بود و در تمام این زمان‌ها فعالیت‌های سیاسی را انجام می‌داد.

وی گفت: پس از سال ۷۶ مرحوم نکویی به عنوان مدیر اصلاح طلبان اصفهان بود و جبهه اصلاحات اصفهان با مدیریت ایشان اداره می‌شد.

طهرانی از مرحوم نکویی به عنوان انسانی دارای فضائل کامل اخلاقی و انسانی یاد کرد که هیچ گاه در کلام و نوشتار بدرفتاری یا تندخویی نداشت و پاکدستی و وابستگی نداشتن به اموال دنیوی صفت بارز ایشان بود.

وی تاکید کرد: مرحوم نکویی در مبارزات و فعالیت‌های سیاسی هیچ گاه حق طرف مقابل را تضییع نمی‌کرد و اعتقاد به فعالیت‌های جمعی، گروهی و حزبی داشت و تصمیم‌گیری های ایشان تابع نظر جمع بود.

نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان اظهار کرد: سال ۷۶ مرحوم نکویی در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام محمد خاتمی بود و سال‌های ۹۲ و۹۶ در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی فعالیت داشت و همواره جزو فعالان عرضه‌های سیاسی و انتخاباتی بود.

حجتی: مرحوم نکویی علی‌وار زندگی کرد

حیدرعلی حجتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز با اشاره به درگذشت مرحوم سید علی نکویی، اظهار کرد: مرحوم نکویی انسانی واجد صفات خوب و مثبت انسانی، دینی و معرفتی بود، ایشان روشنگر و اندیشمندی بود که فواید حضورش در صحنه‌های روشنگری در جامعه به پیش از انقلاب، دهه پنجاه و پیش از آن بازمی‌گردد.

وی افزود: در دهه ۵۰ ایشان مرکز نشر کتابی در خیابان چهارباغ پایین اصفهان داشت که به محلی برای افراد علاقه مند به روشن بینی و روشنگری و افراد علاقه مند به مطالعه کتاب‌های مفید تبدیل شده بود. وجود ایشان در آن مرکز کانونی به وجود آورده بود که مرکز روشنگری برای نسل جوان، روشنفکران و اندیشمندان پیش از انقلاب بود و در این رابطه صدمات و مشکلات زیادی را متحمل شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایشان پس از انقلاب نیز یکی از پایبندترین افرادی بود که به انقلاب اسلامی و اصول اصلی آن و آرمان‌های امام خمینی (ره) وفادار بود، جز افرادی بود که در نشر آثار امام (ره) نیز نقش فعالی داشت این حالت تا پایان زندگی ایشان ادامه داشت. خدمات فکری و اندیشه‌ای ایشان قابل وصف نیست و باید در این رابطه افرادی که شناخت زیادی از ایشان دارند کتاب و مطلب بنویسند و بسیاری از مسائل باید به درستی و با دقت منتشر شود.

حجتی افزود: در موضوع حضور در صحنه‌های سازندگی ایشان از همان ابتدای انقلاب جز اولین کسانی بود که به سمت فرمانداری در استان اصفهان، شهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها منصوب شد، در طول مدت بعد از انقلاب در دولت‌های مختلف به عنوان استاندار برجسته ای در استان‌های مختلف فعالیت کرده و خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کرد به خصوص در اوج دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که ایشان استاندار کرمانشاه بود.

وی ادامه داد: در آن زمان، نحوه مدیریت در استان کرمانشاه نقش خطیر و مؤثری در سرنوشت جنگ داشت و ایشان با تمام وجود تمام سختی‌ها و مشکلات زندگی و کوچ از اصفهان را تحمل کرده و این مشقات را به جان خرید و بسیار اثر گذار بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ایشان در ابعاد فکری و اندیشه‌ای، پاکدستی، اخلاص، رادمردی و آزادگی مؤثر بود، گفت: اگر بخواهیم زندگی ایشان را ترسیم کنیم زندگی علی وار داشت و به مولای متقیان تاسی می‌کرد و سبک زندگی مولا علی (ع) در زندگی ایشان بسیار تجلی داشت، ایشان بسیار ساده زندگی می‌کرد.

حجتی تاکید کرد: مردم صرفاً از روی احساس به فردی جذب نخواهند شد، اصلاح طلبان اصفهان و افرادی که می‌خواستند جامعه را به سمت خوشبختی، اصلاحات و رفع مشکلات سوق دهند یکی از پناهگاه‌های آنان آقای نکویی بود، آقای نکویی در رفع مشکلات استان و کشور و تحقق بخشیدن به شرایط اصلاح‌گری در جامعه اثر بخش بود.

وی تصریح کرد: باید در آینده در وصف ایشان ویژه نامه‌ها و کتاب‌هایی نگاشته شود و آنهایی که شناخت بیشتری از وجود ایشان دارند ویژگی‌هایشان را برای مردم ترسیم کنند. اکنون نیز ایشان بین بسیاری از مردم شناخته شده هستند، "هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق / ‏ ثبت است بر جریده عالم دوام ما".

جوادی: منش سیاسی مرحوم نکویی نیاز امروز جامعه است

عباسعلی جوادی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اصفهان هم با اشاره به درگذشت سیدعلی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، اظهار کرد: به‌واسطه ابتلای مرحوم نکویی به سرطان از سه سال گذشته، از نزدیک با ایشان ارتباط داشته و در جریان روند بیماری بودم.

وی افزود: آن مرحوم در مدت بیماری چند مرحله شیمی‌درمانی شد که جواب نداد و شب گذشته سرطان به کبد زد و منجر به فوت ایشان شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدت زمان فعالیت شورای پنجم با بیماری ایشان همزمان شده بود و جز چند جلسه، توفیق زیادی برای ارتباط نزدیک با ایشان در زمان فعالیت این شورا را نداشتیم.

وی ادامه داد: سابقه سیاسی، فعالیت‌های اجرایی و اقدامات ارزنده آقای نکویی در مقام فرماندار و استاندار بر کسی پوشیده نیست و منش سیاسی ایشان نیز یک الگو شایسته بود.

جوادی تاکید کرد: ایشان اصلاح‌طلب اما بسیار معتدل و در خدمت مردم بود و از لحاظ حسن خلق یکی از بهترین افرادی بود که از نزدیک می‌شناختم

وی اظهار کرد: اعتدال و پرهیز از اختلافات به دلیل رویکرد افراد که در منش مرحوم نکویی مشهود بود، نیاز امروز جامعه ماست زیرا بیش از هر زمانی نیاز به آرامش، همدلی و ید واحده شدن داریم و آن مرحوم تا زمانی که در عرصه سیاست فعال بود، حداقل در رابطه با اصلاح‌طلبان این نقش را ایفا می‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلب و اصولگرا و حتی افرادی که فعالیت سیاسی می‌کنند و در این دو گروه نیستند، باید به سمت این وحدت و یکدستی جامعه حرکت کنند تا با اعتماد بیشتر مردم، معضلات اقتصادی و اجتماعی کاهش پیدا کند.

روشن: مرحوم نکویی تا آخرین لحظات زندگی به یاد مردم بود

فریده روشن، عضو شورای اسلامی کلانشهر اصفهان با بیان اینکه مرحوم نکویی مردی بزرگ، بااخلاق، نیکومرام بود و صبوری و متانت در گفتار، کردار و رفتار ایشان نمایان بود، اظهار کرد: هر صفت نیکی درباره ایشان گفته شود بجاست زیرا یک انسان وارسته و برای همه افراد جامعه بسان معلم بود و مردم نیز او را دوست داشتند.

وی افزود: امروز اصفهان یکی از بزرگمردان خود را از دست داد؛ هرگاه مشکلی میان اصلاح‌طلبان اصفهان یا سایر مردم پیش می‌آمد سعی در رفع آن داشت و تا آخرین لحظات زندگی به یاد مردم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان گفت: نیکویی اخلاق ایشان به حدی بود که دوست و دشمن از آن به نیکی یاد می‌کردند. در پاکدستی ایشان هیچ شکی نیست و آن مرحوم به حدی پاکدست و فروتن بود که باید الگو و نمونه برای تمام مدیران باشد. اگر بنا داشته باشیم مانند ایشان رفتار کنیم، درایت و همت زیادی نیاز است.

وی اضافه کرد: آن مرحوم به صفات نیک اخلاقی متصف بود و به همین دلیل است که در هر استانی که ایشان فعالیت می‌کرد اگر نامی از آقای نکویی برده شود، آن نام را به «نکویی» یاد می‌کنند؛ یقیناً همه باید از چنین اسوه اخلاقی درس بگیریم و منش ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

اما ابراز تأسف از مرگ مرحوم نکویی به شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی استان اصفهان محدود نماند و بسیاری از چهره‌های ملی نیز در گفتگو با خبرگزاری ایمنا از درگذشت مرحوم نکویی ابراز تأسف کردند:

امیری: عضو شورای شهر کرمانشاه: مرحوم نکویی زحمات زیادی برای این استان کشید

غلامرضا امیری، عضو شورای اسلامی کلانشهر کرمانشاه با تسلیت درگذشت سیدعلی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان و استاندار سابق کرمانشاه، اظهار کرد: خبر درگذشت استاندار اسبق کرمانشاه برایمان بسیار ناراحت کننده بود.

وی افزود: مرحوم نکویی استانداری نجیب، شریف و بسیار توانمند بود و برای ارتقای استان و شهر کرمانشاه زحمات زیادی کشید.

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه همواره یاد استانداران توانمند خود را زنده نگه می‌دارند و مرحوم نکویی یکی از استاندارانی بود که مردم بسیار از عملکرد او راضی بودند با وجود آنکه چندین سال از دوران مسئولیت ایشان در این استان می‌گذرد اما ذکر خیرشان میان مردم وجود داشته است.

وی ادامه داد: وقتی میدان امام حسین (ع) کرمانشاه در حال احداث بود، مدیران شهرداری آن زمان به یاد دارند که ایشان تا چه اندازه پیگیر اجرای این پروژه بود و مدام روند پیشرفت آن را حضوری بررسی می‌کرد؛ آنقدر برای احداث این میدان نیروهای شهرداری را تشویق می‌کرد که احساس خستگی نمی‌کرد.

عضو شورای شهر قزوین: نکویی تشکیل استان را با کمترین تنش مدیریت کرد

زهرا یوسفی، عصو شورای اسلامی شهر قزوین نیز با اشاره به درگذشت سیدعلی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان و استاندار سابق قزوین، اظهار کرد: آقای نکویی اولین استاندار قزوین بود و من در دوره بعد از استانداری ایشان، مشاور استاندار بودم. آن زمان در هر محفلی که می‌رفتیم همه از درایت و کاربلدی ایشان سخن می‌گفتند.

وی افزود: آن مرحوم پیش از استانداری قزوین تجربه زیادی داشت که این تجربه باعث شد تشکیل و شروع کار این استان در ساختار کشور با کمترین تنش همراه باشد.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: تفاوت دیدگاه در کشور از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به تعداد افراد مختلف وجود دارد که در دو جریان عمده سیاسی خلاصه می‌شود بنابراین یک استاندار باید از کسانی که در استان هستند برای پیشبرد اهداف فارغ از جریانی که به آن تعلق دارند، استفاده کند.

وی ادامه داد: یک استاندار وقتی دیدگاه تعامل با جریان‌های مختلف را داشته باشد، در استانداری را روی یک جریان نبندد و اجازه دهد سلایق مختلف امکان اظهارنظر داشته باشند، بیشترین تأثیرگذاری را در استان دارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: چنین کسی اگر در رأس باشد و بتواند مانند یک پدر در استان عمل کند، افراد و دیدگاه‌های مختلف امکان نقش‌آفرینی دارند.

وی گفت: از نکات مثبت شخصیت مرحوم نکویی این بود که با دید باز پذیرای نظرات افراد بود که می‌تواند سرمشق کسانی که مسئولیتی در استان یا کشور به عهده می‌گیرند، باشد.

شماری از شخصیت‌های سیاسی کشور کشور و استان اصفهان نیز با صدور پیام‌های تسلیت به مقام شامخ پیر اصلاحات اصفهان ادای احترام کردند:

پیام تسلیت شهردار اصفهان به مناسبت درگذشت سید علی نکویی

متن پیام قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان، به شرح زیر است:

این بار باید کلام "انا لله و انا الیه راجعون" را ناباورانه و در نهایت اندوه و ماتم برای استاد سیدعلی نکویی بر حافظه این سطور نوشت:

پیشکسوت و فعال سیاسی، مدیر ملی و استانی، مردی صدیق، منزه و وارسته که اخلاق، آداب و مشی فعالیت سیاسی را توأمان به نسل جوان آموزش می‌داد؛ بزرگمردی که باورهای انسانی را زندگی کرد، مرد نیک‌اندیشی‌ها و همت‌ها بود، در شرایط سخت، همواره امیدبخش بود و مدبرانه عمل می‌کرد.

او اسوه‌ای بود که همگی او را به داشتن خلوص می‌ستودند. رعایت اخلاق انسانی و تقوای الهی را در فعالیت‌های خود به غایت مدنظر داشت و مجاهدی نستوه برای تحقق آرمان‌های کشور و میهنش بود.

اینجانب مصیبت جانکاه فقدان این سرمایه ارزشمند را به خانواده معزز وی، مسئولین کشوری و استانی، دوستان و آشنایان، همراهان، مبارزان پیروزی انقلاب اسلامی، احزاب، گروه‌ها و همکاران تسلیت گفته، برای او علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگانش، صبر و آرامش آرزومندم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اصفهان درگذشت مرحوم نکویی را تسلیت گفت

در پیام علیرضا نصراصفهانی آمده است:

"انالله و انا الیه راجعون؛

با هزار غم و اندوه، تقدیر الهی مردی بزرگ و با اخلاص، سید علی نکویی زهرایی را از ما گرفت.
او که به عنوان یک چهره مبارز، انقلابی و آزادیخواه و متدین در بین مردم شهره بود، در تمام طول زندگی خویش سعی کرد اقدامات فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهد و تمامی عمر خود را صرف خدمت به هموطنان در مسئولیت‌های مختلف نمود.

هر آن کس که او را می‌شناخت بر سلامت، صلابت، اخلاق‌مداری و مسئولیت شناسی وی گواهی می‌داد، از همین روی سال‌های سال حضور در کنار بزرگان و جوانان این دیار خاطرات نیکویی را از او در اذهان بر جای گذاشت، حضور و حمایت‌های بی دریغ او در کنار تجربیات ارزشمند همواره مایه دلگرمی فعالان سیاسی و فرهنگی بود.

بدون شک درگذشت این عزیز فقدان بزرگی برای تمامی کسانی است که دل در گرو اصلاح و پیشرفت این مرز و بوم داشتند و پر کشیدن وی از میان ما خلأ بزرگی برای جامعه خواهد بود.

اینجانب از طرف خود و به نمایندگی از طرف همکارانم در شورای اسلامی شهر اصفهان، فقدان این سرمایه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به خانواده آن مرحوم، مسئولان کشوری و استانی و همراهان همیشگی تسلیت گفته و از خداوند منان برای ایشان علو درجات را آرزومندم. "

پیام تسلیت محمد شریعتمداری در پی درگذشت سید علی نکویی

محمد شریعتمداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن پیام بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم آقای" سید علی نکویی زهرایی" اولین استاندار قزوین موجب تأثر و تالم شد.

آن مرحوم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دل در گرو خدمت به کشور بست و در عرصه‌های مختلف به ویژه در کسوت استانداری استان‌های قزوین، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری همواره منشأ خدمات ارزنده و ماندگاری بود.

بی تردید نام و یاد ایشان همواره در اذهان مردم شریف استان قزوین زنده می‌ماند.

این ضایعه را به خانواده محترم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علّو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت سید علی نکویی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی درگذشت سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان را تسلیت گفت در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

درگذشت برادر بسیار عزیز و مجاهد خستگی ناپذیر جناب آقای سید علی نکویی (رحمة‌الله علیه) موجب تأثر شد.

آن مرحوم از زمره کسانی بود که همواره با اهداف انقلاب همراه بود و در همه مراحل زندگی نسبت به امام بزرگوار و آرمان‌های ایشان عشق می‌ورزید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به خانواده محترم ایشان و دوستان و آشنایان آن فقید از خدای متعال علو درجات را برای روح ایشان مسئلت دارم.

اسحاق جهانگیری درگذشت سید علی نکویی را تسلیت گفت

اسحاق جهانگیری در این پیام تسلیت آورده است:
بسم الله الرحمن الرحیم

در گذشت مدیر خدوم مرحوم جناب آقای سید علی نکویی زهرایی استاندار اسبق قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه موجب تأسف و تأثر گردید.

مصیبت فقدان این مدیر متدین، انقلابی، پرتلاش و خدمتگزار را به خانواده محترم و سایر بستگان داغدار صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألتدارم.

حسینعلی امیری درگذشت استاندار اسبق قزوین و کرمانشاه را تسلیت گفت

حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری در پی درگذشت سید علی نکویی طی پیامی آورده است: درگذشت سید علی نکویی زهرایی شخصیتی فاضل، پرهیزگار، متواضع، دلسوز، صبور و مدیری خردمند از سلاله پاک پیامبر گرامی اسلام موجب تأسف و تأثر اینجانب شد.

امیری افزود: حاج سید علی نکویی زهرایی در کسوت استانداری استان‌های کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و قزوین به عنوان مدیری متعهد، آشنا، کارآزموده، صادق و صمیمی همواره پیوند و ارتباط و اعتماد مردم را عاملی مؤثر در ارائه خدمت اثر بخش و با برکت به جامعه می‌دانست و همواره در عرصه سیاست و اجتماع اخلاق مداری و سیاست ورزی را پیشه داشت و بر حرکت در مسیر آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب تاکید می‌کرد.

وی در این پیام تاکید کرد: آنچه که موجب شد این سیاست مدار خردمند و مدیر موفق همواره در اذهان مردم به نیکویی ماندگار شود، تحقق عینی و عملی گفتارهایش در رفتار و کردار بود. اینجانب ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم و دوستداران ایشان از خداوند جل و علا برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل و اجر جمیل را مسالت می‌دارم.

کد خبر 485025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.