۱۰ شهرستان در استان اصفهان در وضعیت قرمز/کاهش سن مبتلایان به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان و بیمارستان‌های ریفرال کرونا توضیحاتی ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: در روزهای گذشته حدود ۱۲۰ مورد بستری داشتیم، اما در ۱۵ فروردین حدود ۲۶۱ بیمار بستری داشته‌ایم و این عدد بسیار بالا و نشان‌دهنده وضعیت هشدار است، موج جدید از اواسط اسفندماه شروع شد و این خیز چهارم را پیش‌بینی کردیم، اما این آمار حتی از پیش‌بینی‌ها هم بسیار بالاتر بود.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفته است، ادامه داد: بیماران از مرز یک هزار و ۱۰۰ بیمار بستری هم گذشت و اگر مبنا را قبل از تعطیلات قرار دهیم، آمار ما ۳ برابر شده است و این بسیار خطرناک است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص شهرستان‌های قرمز در استان، افزود: ۱۰ شهر از شهرستان‌های استان از جمله اصفهان، گلپایگان، فریدن، خوانسار، شاهین‌شهر، فلاورجان، لنجان، نجف‌آباد، سمیرم و کاشان در وضعیت قرمز قرار گرفتند، ۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیمارستان الزهرا به طور کامل وارد چرخه درمان بیماران کرونا شد

وی با بیان اینکه بیمارستان خورشید را از اواسط اسفندماه فعال کردیم و به طور کامل وارد چرخه درمان بیماران کرونا شده است، تصریح کرد: کادر درمان بیمارستان عیسی بن مریم خسته شده بودند، بنابراین بیمارستان خورشید را به عنوان ریفرال کرونا قرار دادیم و بعد از ایام عید نیز بیمارستان الزهرا را به طور کامل وارد چرخه درمان بیماران کرونا کرده‌ایم، این دو بیمارستان به کرونا اختصاص دارند، همچنین بیمارستان‌هایی از جمله غرضی، شریعتی، صدوقی، میلاد و عسگریه نیز در کنار بیماران دیگر، بیماران کرونا هم می‌پذیرند.

نجیمی با تاکید بر اینکه در بین بیماران مبتلا به کرونا ویروس کودکان و زنان باردار نیز مشاهده می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ بیمار بستری داریم و بیمارستان الزهرا هم ۶۰۰ تخت خوابی و فعلاً جوابگوی نیازهاست، البته اگر افزایش تعداد بیماران با این شتاب پیش برود و از این تعداد بیشتر شود و روزانه حدود ۲۰۰ بیمار داشته باشیم، باعث پر شدن تخت‌ها در دو هفته پیش رو خواهد شد، شدت این موج و افزایش تعداد بیماران بسیار بالا است.

رعایت دستورالعمل‌ها کمتر از ۵۰ درصد شده است

وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان امام حسین (ع) پذیرش می‌شوند، افزود: زنان باردار مبتلا به کرونا ویروس نیز می‌توانند به بیمارستان الزهرا مراجعه کنند، در حال حاضر میانگین سنی ابتلاء کمتر از قبل شده است و درگیری کودکان هم بیشتر شده‌است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، احتمالاً کادر درمان نمی‌توانند پاسخگو باشند و افراد باید حساسیت خود را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا بالا ببرند و اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، تجمعات باید کمتر شود و ماسک زدن فراموش نشود، چرا که رعایت دستورات بهداشتی در سطح کشور کمتر از ۵۰ درصد شده که باید از حضور غیرضروری در جامعه به ویژه در مورد کودکان و سالمندان جلوگیری کنیم.

کد خبر 484984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.