«نکویی» مجاهد خستگی ناپذیر انقلاب بود

نایب رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: مرحوم نکویی دارای شخصیت سیاسی و اجتماعی بود که از قبل از انقلاب سابقه دیرینه فعالیت در عرصه سیاسی داشت و به عنوان مجاهد خستگی ناپذیر انقلاب مطرح بود.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرحوم سیدعلی نکویی، رئیس فقید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، قبل از انقلاب «کتابفروشی قائم» را به عنوان مرکز مراجعه همه مردم به ویژه مبارزان داشت و در جریان انقلاب در اصفهان فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک مرحوم نکویی با خط مشی و مرام مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله منتظری، آیت الله طاهری و سایر علمای مبارز، تصریح کرد: ایشان یکی از کانون‌های تصمیم گیری مبارزان قبل از انقلاب در اصفهان بود.

نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم نکویی در فعالیت‌های مدیریتی کشور از جمله فرماندار نجف آباد، فرماندار اصفهان، استاندار کرمانشاه، استاندار قزوین، رئیس دفتر وزیر کشور بود و در تمام این زمان‌ها فعالیت‌های سیاسی را انجام می‌داد.

وی گفت: پس از سال ۷۶ مرحوم نکویی به عنوان مدیر اصلاح طلبان اصفهان بود و جبهه اصلاحات اصفهان با مدیریت ایشان اداره می‌شد.

طهرانی از مرحوم نکویی به عنوان انسانی دارای فضائل کامل اخلاقی و انسانی یاد کرد که هیچ گاه در کلام و نوشتار بدرفتاری یا تندخویی نداشت و پاکدستی و وابستگی نداشتن به اموال دنیوی صفت بارز ایشان بود.

وی تاکید کرد: مرحوم نکویی در مبارزات و فعالیت‌های سیاسی هیچ گاه حق طرف مقابل را تضییع نمی‌کرد و اعتقاد به فعالیت‌های جمعی، گروهی و حزبی داشت و تصمیم‌گیری های ایشان تابع نظر جمع بود.

نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان اظهار کرد: سال ۷۶ مرحوم نکویی در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام محمد خاتمی بود و سال‌های ۹۲ و۹۶ در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی فعالیت داشت و همواره جزو فعالان عرضه‌های سیاسی و انتخاباتی بود.

کد خبر 484951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.