مرحوم نکویی علی‌وار زندگی کرد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مرحوم نکویی در زندگی، سبک علی‌وار داشت و به مولای متقیان تاسی می‌کرد و سبک زندگی مولا علی (ع) در زندگی ایشان بسیار تجلی داشت.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون فضائل مرحوم سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان اظهار کرد: مرحوم نکویی انسانی واجد صفات خوب و مثبت انسانی، دینی و معرفتی بود، ایشان روشنگر و اندیشمندی بود که فواید حضورش در صحنه‌های روشنگری در جامعه به پیش از انقلاب، دهه پنجاه و پیش از آن بازمی‌گردد.

وی افزود: در دهه ۵۰ ایشان مرکز نشر کتابی در خیابان چهارباغ پایین اصفهان داشت که به محلی برای افراد علاقه مند به روشن بینی و روشنگری و افراد علاقه مند به مطالعه کتاب‌های مفید تبدیل شده بود. وجود ایشان در آن مرکز کانونی به وجود آورده بود که مرکز روشنگری برای نسل جوان، روشنفکران و اندیشمندان پیش از انقلاب بود و در این رابطه صدمات و مشکلات زیادی را متحمل شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایشان پس از انقلاب نیز یکی از پایبندترین افرادی بود که به انقلاب اسلامی و اصول اصلی آن و آرمان‌های امام خمینی (ره) وفادار بود، جزء افرادی بود که در نشر آثار امام (ره) نیز نقش فعالی داشت این حالت تا پایان زندگی ایشان ادامه داشت. خدمات فکری و اندیشه‌ای ایشان قابل وصف نیست و باید در این رابطه افرادی که شناخت زیادی از ایشان دارند کتاب و مطلب بنویسند و بسیاری از مسائل باید به درستی و با دقت منتشر شود.

حجتی افزود: در موضوع حضور در صحنه‌های سازندگی ایشان از همان ابتدای انقلاب جزء اولین کسانی بود که به سمت فرمانداری در استان اصفهان، شهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها منصوب شد، در طول مدت بعد از انقلاب در دولت‌های مختلف به عنوان استاندار برجسته ای در استان‌های مختلف فعالیت کرده و خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه کرد به خصوص در اوج دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که ایشان استاندار کرمانشاه بود.

وی ادامه داد: در آن زمان، نحوه مدیریت در استان کرمانشاه نقش خطیر و مؤثری در سرنوشت جنگ داشت و ایشان با تمام وجود تمام سختی‌ها و مشکلات زندگی و کوچ از اصفهان را تحمل کرده و این مشقات را به جان خرید و بسیار اثر گذار بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که ایشان در ابعاد فکری و اندیشه‌ای، پاکدستی، اخلاص، رادمردی و آزادگی مؤثر بود، گفت: اگر بخواهیم زندگی ایشان را ترسیم کنیم زندگی علی وار داشت و به مولای متقیان تاسی می‌کرد و سبک زندگی مولا علی (ع) در زندگی ایشان بسیار تجلی داشت، ایشان بسیار ساده زندگی می‌کرد.

حجتی تاکید کرد: مردم صرفاً از روی احساس به فردی جذب نخواهند شد، اصلاح طلبان اصفهان و افرادی که می‌خواستند جامعه را به سمت خوشبختی، اصلاحات و رفع مشکلات سوق دهند یکی از پناهگاه‌های آنان آقای نکویی بود، آقای نکویی در رفع مشکلات استان و کشور و تحقق بخشیدن به شرایط اصلاح‌گری در جامعه اثر بخش بود.

وی تصریح کرد: باید در آینده در وصف ایشان ویژه نامه‌ها و کتاب‌هایی نگاشته شود و آنهایی که شناخت بیشتری از وجود ایشان دارند ویژگی‌هایشان را برای مردم ترسیم کنند. اکنون نیز ایشان بین بسیاری از مردم شناخته شده هستند، "هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق / ‏ ثبت است بر جریده عالم دوام ما".

کد خبر 484946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.