محدودیت‌های طرح جامع هوشمند در شهرهای قرمز استان اصفهان اجرایی می‌شود

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان گفت: برای شهرهای قرمز استان محدودیت‌های طرح جامع هوشمند در ۵ گروه برای اجرا ابلاغ شد.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت رنگ بندی اخیر استان اصفهان ۱۰ شهر قرمز، ۷ شهر نارنجی و ۷ شهر هم در وضعیت زرد قرار دارند و شهرهای قرمز و زرد و نارنجی هر کدام دارای محدودیت‌های خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای شهرهای قرمز استان محدودیت‌های طرح جامع هوشمند را در ۵ گروه برای اجرا ابلاغ کردیم، افزود: ادارات و کارکنان دولتی و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند بخشی از نیروهای خود را به صورت دورکار فعال کنند و برای خدمات غیرضروری تا یک دوم و برای خدمات ضروری تا یک سوم کاهش دهند.

ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع است

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: ورود و خروج به شهرهای قرمز هم به طور کلی ممنوع است و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ برای شهرهای قرمز و ۳ و ۴ برای شهرهای نارنجی محدودیت مشاغل برقرار است.

وی در خصوص مراسم فرهنگی، آئینی و مذهبی، اظهار کرد: برگزاری نماز جمعه در شهرهای زرد برگزار می‌شود اما در شهرهای نارنجی و قرمز برگزاری نمازجمعه تا تغییر وضعیت این شهرها برگزار نمی‌شود.

غلامی در خصوص وضعیت آموزش و پرورش و مدارس گفت: مدارس به صورت غیرحضوری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

غلامی خاطرنشان کرد: نوروز سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش حجم سفرها به استان اصفهان را داشتیم اما نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال ۹۸ با کاهش ۲۰ درصدی سفرها مواجه بودیم.

افزایش ۳ برابری آمار بستری و مبتلایان به کرونا

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تاریخ ۱۵ فروردین بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی تعداد بستری و ابتلای استان نسبت به اواخر اسفندماه سه برابر افزایش داشته است همچنین میزان تست‌های مثبت در اواخر اسفندماه تا حدود ۱۰ درصد مثبت بود اما در اوایل فروردین ۱۹ درصد تست‌ها مثبت و در حال حاضر حدود ۵۰ درصد تست‌ها مثبت است و این نشانگر افزایش شیوع بیماری است.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان گفت: لازم است شهروندان توجه کنند اگر دورهمی‌ها و حذف سفرهای غیرضروری را در دستور کار خود نگذارند شرایط استان نسبت به امروز هم بدتر خواهد شد چرا که کلانشهر اصفهان با وضعیت شکننده‌ای روبرو و کاملاً در آستانه قرمز شدن است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌ها بیش از گذشته باید اجرایی شود.

طرح زوج و فرد از امروز در شهر اصفهان اجرایی می‌شود

وی در خصوص میزان رعایت دستورات بهداشتی در استان اصفهان اظهار کرد: متوسط سطح کشوری این امر حدود ۵۵ درصد است و در استان اصفهان تا حدودی رعایت دستورالعمل‌ها نسبت به سطح کشوری بالاتر است و این میزان در برخی شهرستان‌ها مانند آران و بیدگل پایین‌تر از سطح کشوری و در برخی شهرها مانند کلانشهر اصفهان بالاتر است اما در کل رعایت دستورالعمل‌ها در استان بین ۵۵ تا ۷۵ درصد است.

غلامی در خصوص طرح زوج و فرد افزود: طرح زوج و فرد از امروز در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان اجرایی می‌شود و در صورتی که حجم مسافر در شبکه مترو و اتوبوسرانی به حدی باشد که ظرفیت مناسب رعایت نشود و امکان رعایت دستورالعمل‌ها نباشد مجدداً این طرح حذف و اجرایی نخواهد شد.

کد خبر 484880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.