۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
ترسیم نقشه راه تازه برای کیش

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با بررسی اقدامات صورت گرفته در کیش و تحلیل نقاط قوت و ضعف، باید نقشه راه جامع و کلان برای توسعه کیش ترسیم شود.

به گزارش ایمنا، ناصر آخوندی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، تغییرات ارزشمندی در کیش به وقوع پیوست که اثرات رویکرد جامع‌نگر، دانش محور و عملگرای خود را به تدریج متجلی خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه، نزدیکی بازار پول و سرمایه با مناطق آزاد یکی از این دستاوردهای مهمی است است که رفته رفته توسعه خواهد یافت، افزود: البته در حال حاضر کیش به پیشروترین منطقه کشور برای ورود به بازار سرمایه تبدیل شده است.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه تبدیل کیش به هاب فعالیت‌های بانکی و مالی از طریق ابزارهایی چون بورس بین‌الملل و مرکزیت یافتن مذاکرات و معاملات در حوزه متنوع بازار سرمایه و نفت، گاز و پتروشیمی از طریق بورس انرژی کیش در این چشم‌انداز تعریف شده است، تصریح کرد: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور بود که از طریق اتصال به بازار سرمایه، روش‌های نوین تأمین منابع مالی مانند اوراق صکوک، اوراق خرید دین، صندوق‌های زمین و مسکن که مجوزهای قانونی آن نیز کسب شده است توانست با تأمین منابع مالی خود و جلب اطمینان سرمایه گذاران آنان را به فعالیت گسترده در کیش ترغیب کند.

وی ادامه داد: نقدینگی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از طریق روش‌های نوین تأمین منابع مالی، دستاورد این دوران در سازمان منطقه آزاد کیش است که با تدوین برنامه ۳ ساله و اجرای کامل آن، سازمان منطقه آزاد کیش توانست در برنامه‌های راهبردی و هدف گذاری‌های خود موفق باشد. سود حاصل از سپرده گذاری مبلغ حاصله، هزینه‌های جاری سازمان را تأمین می‌کند و این حجم از منابع مالی حاصل رویکرد و مدیریت هوشمندانه در ایجاد درآمد پایدار برای منطقه است.

آخوندی با تاکید بر سیاست تأمین منابع مالی و تحقق درآمدهای پایدار از طریق تغییر سیاست گذاری ها با هدف اجتناب از خام فروشی زمین و مشارکت در طرح‌های اقتصادی گفت: به طور تقریبی، ارزش افزوده حاصل از مشارکت سازمان در طرح‌های سرمایه گذاری در سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: در اشاره به مهمترین سرفصل اقدامات، موضوع تعیین تکلیف و یا فعال سازی بیش از ۱۵۰ طرح نیمه تمام در سال‌های ۹۸ و ۹۹ جزیره کیش نیز بسیار حائز اهمیت است. با احیای مجدد این طرح‌های رهاشده که برخی از آنها در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، هزاران میلیارد ریال سرمایه معوق به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشت.

وی افزود: تعیین تکلیف بخش عمده‌ای از بدهی‌های مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از اقدامات قابل دفاعی است که صورت پذیرفت. بدهی‌های مالیاتی که از سال ۹۳ معوق شده بود، تا سال ۹۷ تسویه شده است. همچنین بیش از ۵۰ درصد از مطالبات معوق سازمان نیز وصول شده است.

کد خبر 484455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.