سیزده بدر باغبادران با کمترین حضور گردشگر

شهردار باغبادران گفت:با توجه به اقداماتی که طی روزها گذشته از نوروز ۱۴۰۰ در راستای کنترل ورودی شهر و ایجاد محدودیت‌های کرونایی در بخش باغبهادران و شهر باغبادران انجام گرفت در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه، کمترین اتراق جمعیت در این منطقه شاهد بودیم.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا شهرستان لنجان روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه، همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌های شهر ساحلی تعطیل بودند و ورودی‌های شهر با حضور نیروهای نظامی و انتظامی مسدود شده بود.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که طی روزها گذشته از نوروز ۱۴۰۰ در راستای کنترل ورودی شهر و ایجاد محدودیت‌های کرونایی در بخش باغبهادران و شهر باغبادران انجام شد در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه، کمترین اتراق جمعیت در این منطقه شاهد بودیم.

شهردار باغبادران با اشاره به اقدامات اقناعی انجام گرفته، تصریح کرد: به وضعیت نارنجی شهرستان لنجان با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی، رسانه‌های برخط به خوبی پوشش داده شد و اطلاع رسانی گسترده‌ای درخصوص عدم پذیرش گردشگر در شهر باغبادران انجام شد.

وی با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی به دلیل شیوع کرونا کمترین حضور گردشگر، مسافر و طبیعت گرد را در این منطقه به نظاره نشستیم، ادامه داد: شهر باغبادران با وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی شناخته می‌شود اما با درک گردشگران از شرایط پر خطر این شهر ساحلی باعث شد کمترین حضور را در منطقه داشته باشیم و باید قدردان شهروندانی بود که هشدارهای ارائه شده از سوی ستاد کرونا شهرستان را جدی گرفته و روز طبیعت را در منازل خود سپری کردند.

امینی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها در راستای حفظ سلامت شهروندان بوده است، اضافه کرد: نیروی انتظامی، پلیس راهور، نیروی مقاومت بسیج، هلال احمر، نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری باغبادران در طول ۱۳ روز گذشته فشارهای بسیاری متحمل شدند تا بتوانند مصوبات ستاد کرونا استان و شهرستان را به خوبی به مرحله اجرا برسانند.

وی با بیان اینکه زیر پا گذاشتن محدودیت‌ها و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث دامن زدن به شرایط حاد کنونی و افزایش آمار مبتلایان در روزهای آتی خواهد شد، عنوان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد بودیم که بسیاری از مسافران و شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند و همین امر موجب بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در روزهای گذشته شده است به گونه‌ای رنگ‌بندی شهرستان لنجان به وضعیت قرمز درآمد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود و رفتارهای آگاهانه در پیشگیری، از سوی شهروندان بر وضع محدودیت‌ها و افزایش آمار مبتلایان پیشی داشته باشند.

کد خبر 484360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.