حمایت ناتینگهام از خانواده‌های دارای فرزند اتیسم

با تصمیم شورای شهر ناتینگهام، سرویس تعطیلات کوتاه مدت برای جوانان دارای معلولیت در مرکز شهر راه‌اندازی شده که خدماتی برای استراحت یک شبه ارائه می‌دهد تا خانواده‌ها بتوانند توان خود را دوباره بازیابی کرده و از وظیفه مراقبت فرزندان معلول خود برای یک مدت کوتاه فاصله بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراقبت از فرزندان معلول، سختی‌های زیادی را برای خانواده آنها همراه دارد و نهادهای عمومی وظیفه دارند برای کاهش فرسودگی ناشی از این مراقبت، اقدامات حمایتی انجام دهند.

در این راستا شورای شهر ناتینگهام انگلیس اقداماتی را برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان معلول هستند انجام می‌دهد که یکی از آنها، راه‌اندازی سرویس تعطیلات کوتاه مدت است تا خانواده‌های دارای فرزندان دارای معلولیت ساکن در شهر بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

نکته حائز اهمیت در رابطه با این سرویس، توجه ویژه به خانواده‌هایی است که فرزند دارای اتیسم دارند؛ نوجوانان اتیستیک نیازمند ارائه خدمات بهداشتی پیچیده‌ای هستند که در این مرکز فراهم شده است.

افراد دارای اتیسم ممکن است در برهه‌ای از روزها و ساعات هفته، رفتاری خاص از خود نشان دهند که بر توانایی خانواده در مدیریت و مراقبت روزانه از آن‌ها تأثیر می‌گذارد و والدین یا مراقب این فرد نیاز به یک وقفه و استراحت کوتاه مدت داشته باشد.

بدین سبب با تصمیم شورا، این سرویس به طور همه جانبه و رسمی از افراد دارای اتیسم بین ۸ تا ۱۹ سال حمایت می‌کند؛ اگرچه گاهی اوقات از برخی افراد خارج از این محدوده سنی نیز پشتیبانی و حمایت می‌شود.

علاوه بر این برای مبتلایان بزرگسال بین ۱۹ تا ۲۵ سال نیز ۷ مکان ایجاد شده تا خدمات استراحت کوتاه به آن‌ها ارائه شود.

در این مراکز اتاق خواب و حمام مخصوص کودکان دارای معلولیت جسمی متناسب با آن ساخته شده و طبق گفته گردانندگان آن، تجهیزات کافی برای کودکان دارای اختلالات یادگیری نیز فراهم است. محوطه‌های باغ بزرگ با وسایل بازی، یک مینی‌بوس و دو خودروی مناسب برای صندلی‌های چرخدار در صورت نیاز به سفرهای چند ساعته نیز پیش بینی شده است.

براساس این گزارش، شورای شهر ناتینگهام در این زمینه با خانواده‌ها، مدارس و سایر سازمان‌های مرتبط از نزدیک همکاری می‌کند تا بهترین راه‌ها را برای رشد و توسعه افراد مبتلا به اتیسم تعیین کند.

خانواده‌ها می‌توانند از طریق تیم‌های مددکاری در شهر، ارزیابی شوند تا مشخص شود آیا می‌توانند به این ‌نوع خدمات دسترسی پیدا کنند یا خیر. در صورت تأیید صلاحیت آن‌ها یک خدمتگزار در اختیار خانواده‌ها و فرزندانشان قرار می‌گیرد تا با یک برنامه شفاف و دقیق برای حمایت، پشتیبانی و مشاوره آن‌ها فعالیت کند.

شورای شهر به جوانان دارای اختلال اتیسم نوید این را داده که مکانی بسیار سرگرم کننده در اختیار آنها خواهد بود تا فرصتی برای یافتن دوستان جدید، فعالیت و یادگیری‌های جدید در محیطی امن، دور از خانواده داشته باشند.

همچنین به خانواده‌ها نیز اطمینان داده شده که این طرح حمایت توسط یک تیم کارمندی دوستانه و بسیار با تجربه که در کار با جوانان اتیسم تخصص دارند، انجام می‌شود.

کد خبر 484307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.