افسوس خوردن پامپئو بابت شکست آمریکا در مذاکرات با کره شمالی

وزیر خارجه پیشین آمریکا از اینکه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در قانع کردن کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی به تسلیم سلاح‌های هسته‌ای این کشور ناموفق بوده، اظهار تاسف و افسوس کرد.

به گزارش ایمنا، اظهارات مایک پامپئو پس از آن مطرح می‌شود که کره شمالی در ماه مارس و همزمان با برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، ۲ موشک کوتاه‌برد خود را آزمایش کرد.

پامپئو در مصاحبه با پادکست Ruthless با گرایش محافظه‌کارانه که روز پنجشنبه منتشر شد، اظهار کرد: افسوس می‌خورم نتوانستیم پیشرفت بیشتری حاصل کنیم. ما وی را قانع کردیم دیگر آزمایشات هسته‌ای و آزمایش موشکی بلندبرد انجام ندهد، اما نتوانستیم کاری کنیم که از برنامه هسته‌ای خود دست بکشد.

پامپئو در آوریل ۲۰۱۸ هنگامی که به عنوان رئیس سیا خدمت می‌کرد، با کیم جونگ اون دیدار کرد. طبق اعلام رسانه، این دیدار به شکافی قابل توجه در سیاست خارجه آمریکا بدل شد، چرا که تصویری از دست دادن پامپئو با کیم منتشر شده بود.

وی گفت به کره شمالی رفته تا به دنبال مجموعه‌ای تهدیدات از سوی دونالد ترامپ، تحریم‌ها را کاهش دهد و مدعی شد اگر کره شمالی سیاست "تهدید" آمریکا را تغییر ندهد، ایالات متحده آتش خشم خود را به روی این کشور خواهد گشود.

پامپئو خاطرنشان کرد: ما سعی داشتیم سطح تنش را پایین بیاوریم و شرایطی را ایجاد کنیم که بتوانیم یک گفت‌وگوی معقولانه داشته باشیم. رئیس جمهور در حال آمادگی برای مدنظر قرار دادن یک نشست بود.

براساس گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک پامپئو یادآور شد که ماه‌ها را به آمادگی برای دیدار خود با کیم گذرانده بود، اما به گفته وی، "هیچ چیز نمی‌تواند آن‌طور که باید شما را برای آنجا بودن آماده کند".

کد خبر 484299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.