امام(ره) برای موافق و مخالف احترام قائل بودند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امام(ره) برای موافق و مخالف احترام مساوی قائل بودند و در انتخابات ۱۲ فروردین مردم بدون دخالت، بر اساس دموکراسی و به دلخواه خود جمهوری اسلامی را برگزیدند.

فضل الله صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون انتخابات نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ با امام خمینی (ره) پیرامون مسائل انتخابات دیداری داشتیم که تاکید کردند باید در کمال آزادی و امنیت و بدون هرگونه اهانت این انتخابات برگزار شود.

وی افزود: در زمان رأی‌گیری خبر رسید که در مسجد نورباران اصفهان که یکی محل‌های رأی‌گیری بود بین موافقان و مخالفان درگیری ایجاد شده است. من به عنوان مسئول اجرای انتخابات به سرعت به آن مکان رفتم و به مجریان رأی‌گیری اخطار دادم که به گفته امام خمینی (ره) موافقان و مخالفان باید در آزادی کامل، رأی خود را در صندوق بیندازند.

صلواتی یادآور شد: استقبال مردم اصفهان در آن روز بی نظیر بود در حالی که مشکلات فراوانی برای رأی‌گیری وجود داشت.

وی تصریح کرد: در آن زمان بسیاری از مردم شناسنامه‌ای جهت احراز هویت نداشتند و بنابر آن شد که سربازها و زندانیان بدون شناسنامه از فرماندهی و یا حراست زندان برگه‌ای جهت رأی دهی دریافت کنند. با تدابیری که اتخاذ شد مردم از صمیم دل و با عشق به میهن به نظام جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

وی تأکید کرد: در آن انتخابات اجازه داده نشد عده‌ای مطابق میل خود دخالت داشته باشند و آرای مردم را زیر پا بگذارند و در خواندن رای‌ها شیطنت کنند. این اعمال، خلاف دموکراسی است و در آن زمان نیز با آن مقابله شد.

فرماندار اسبق اصفهان خاطرنشان کرد: امام (ره) برای موافق و مخالف احترام مساوی قائل بودند و در انتخابات ۱۲ فروردین مردم بدون دخالت، بر اساس دموکراسی و به دلخواه خود جمهوری اسلامی را برگزیدند.

کد خبر 484260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.