آموزش مجازی باعث افت ۱۰۰ درصدی کیفیت آموزش شد

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی باعث کاهش افت کیفیت آموزش شده است.

به گزارش ایمنا، منصور کبگانیان، درباره میزان موفق بودن کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها و مدارس، اظهار کرد: آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها باعث کاهش سطح علمی دانشجویان شده و معتقدم این مسئله به صورت ۱۰۰ درصدی باعث کاهش افت کیفیت آموزش شده است.

وی ادامه داد: البته این شرایط فقط مختص به دانشگاه‌ها نیست و سطح کیفیت آموزش مجازی در مدارس برای دانش آموزان هم پایین است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه سلامت دانشجویان و دانش آموزان برای ما اولویت اول است، ادامه داد: امیدواریم بیماری کرونا زودتر به پایان برسد، ولی باید برای این شرایط آماده باشیم و یاد بگیریم که از این فضا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر گفت: در حال حاضر اساتید در حال فراگیری نحوه آموزش‌های مجازی هستند. معضلی که با این آموزش‌های مجازی به وجود آمده تقلب است و اساتید مقداری با نحوه کنترل این تقلب‌ها آشنا شده‌اند، اما متأسفانه این مسئله وجود دارد.

وی تصریح کرد: آموزش حضوری علاوه بر عمق یادگیری و ارتباط با استاد و دانشجو، منجر به آموزش علمی و انتقال فرهنگ و تجربه به دانشجو می‌شود. در این شرایط متأسفانه استاد و دانشجو چندین ماه یکدیگر را نمی‌بینند و دانشجویان نیز با هم کلاسی‌های خود ارتباطی ندارند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این مسائل آسیب‌هایی است که هر چه کوتاه‌تر شود شرایط فعلی مثمر ثمرتر خواهد بود.

کنکور باید حضوری باشد

وی افزود: سیاست‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتباط کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه‌ها داشته‌ایم، اما برخی مسائل مثل برگزاری کنکور باید حضوری باشد و امتحانات جامع دکتری دانشجویان باید شفاهی باشد. باید ملاحظاتی در برخی مسائل وجود داشته باشد و نمی‌توان همه آزمون‌ها را به صورت مجازی برگزار کرد.

برای ارتقای کیفیت شبکه شاد شورای عالی اقداماتی انجام داده است

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها و اساتید هر کدام اقدام به راه اندازی سامانه‌هایی برای بهبود وضعیت آموزش مجازی کرده‌اند، اما آموزش پرورش و آموزش مجازی آن‌ها با پیچیدگی‌هایی رو به رو شده است. برای ارتقا کیفیت شبکه شاد هم شورای عالی اقداماتی انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 484258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.