مردم مشهد خاطره خوبی از شورای پنجم دارند

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: مسائلی از درون و برون کشور بر عملکرد مدیریت‌های شهری اثرگذار است با این حال به نظر می‌رسد مدیریت شهری مشهد توانسته رضایت شهروندان را جلب کند و مردم خاطره خوبی از شورای دوره پنجم داشته باشند.

رمضانعلی فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شورا درحال جمع‌بندی ارزیابی درخصوص مجموعه اقدامات شهرداری مشهد در سال گذشته است، اظهار کرد: عمده فعالیت کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در بهمن و اسفند سال گذشته درگیر تفریغ بودجه ۹۸، اصلاح بودجه ۹۹ و تصویب بودجه ۱۴۰۰ بود و اعلام گزارش ارزیابی کامل عملکرد شهرداری به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است.

وی افزود: فارغ از مقایسه کمی و کیفی که باید به‌طور دقیق ارزیابی و سپس گزارش آن ارائه شود، آنچه شهروندان مشهد در یک سال گذشته دیدند، پیشرفت عمرانی و اجرای مطلوب پروژه‌های توسعه شهری در این کلانشهر بود.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد تصریح کرد: شهرداری به لحاظ تعدد پروژه‌ها، تنوع موضوعی و پراکندگی مکانی اجرای آن، کارنامه خوبی داشت؛ هرچند که هر مجموعه‌ای متناسب با حجم فعالیت خود، نقاط ضعف و قوتی نیز دارد.

وی ادامه داد: سال گدشته شرایطی بر کشور حاکم بود که اقتصاد و منابع مالی به‌خاطر اعمال تحریم‌ها، آسیب زیادی دید که این رویه می‌توانست به تعهد دولت در قبال شهرداری‌ها و رونق اقتصاد شهری اثر بگذارد

فیضی شورای پنجم شهر مشهد را با وجود این چالش‌ها شورای موفقی دانست و خاطرنشان کرد: این تنها ادعای خود شورا نیست بلکه به اعتبار نقدهایی است که در مشهد و بیرون از شهر مشهد درخصوص ارزیابی عملکرد شورای شهر ارائه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد شورای پنجم منجر می‌شود مردم مشهد بار دیگر همین شورا را برای شهر خود انتخاب کنند، گفت: هرچند که اجرای پروژه‌های شهری بر رضایتمندی شهروندان اثرگذار است اما مدیریت‌های شهری جزئی از کل کشور هستند و اقتصاد شهری بخشی از اقتصاد ملی است و چندان تعیین کننده درخصوص جلب رضایت عمومی نیست.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد تصریح کرد: مسائل دیگری از درون و برون کشور بر عملکرد مدیریت‌های شهری اثرگذار است با این حال به نظر می‌رسد مدیریت شهری مشهد توانسته رضایت شهروندان را جلب کند و مردم خاطره خوبی از شورای دوره پنجم داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر شاخص‌های اقتصادی، سیاسی اجتماعی در مقیاس منطقه‌ای و ملی هم‌راستا حرکت کرده و زمینه را برای حضور سلایق مختلف در شرایط مساوی و فضای رقابتی تسهیل کنند، می‌توان امیدوار بود تا مردم مشهد نیز بار دیگر به سبک و شیوه مدیریتی شهری در دوره پنجم روی آورند.

فیضی درخصوص اختلاف‌نطرهای شورا با شهردار و انتقاداتی که بعضاً برخی اعضای شورا به عملکرد شهرداری در سال گذشته داشتند، خاطرنشان کرد: در بازه‌های زمانی مختلف امکان دارد که مناسبات و نوع تعامل شهرداران و شوراها دچار افت و خیز شود که این موضوع تنها مختص این دوره نبوده و در ادوار شوراها وجود داشته است.

وی تاکید کرد: شایسته است که شهردارانی که برآمده از نظام شورایی هستند و مشروعیت خود را از شوراها می‌گیرند، سیاست‌های مدنظر این نهاد را عملیاتی کرده و برای تحقق آن اقدام کنند.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: نمی‌توان گفت صد در درصد اقدامات شهرداری بر مصوبات شورا منطبق بوده اما باید بدانیم افت و خیزها در ارتباط شورا و شهردار همیشه وجود دارد و در پایان دوره‌ها نیز بیشتر خود را نشان می‌دهد.

کد خبر 484188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.