۷۰ درصد ماشین‌آلات صنایع پتروشیمی را در داخل تولید می‌کنیم

وزیر صمت گفت: ۷۰ درصد ماشین‌آلات صنایع پتروشیمی، ۹۰ درصد ماشین‌آلات صنایع نساجی و ۷۵ درصد ماشین‌آلات صنایع فولاد را در داخل تولید می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز (پنجشنبه ۱۲ فروردین ماه) با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، گفت: این پروژه‌ها شامل پنج طرح بزرگ است که یکی از آنها به صنایع مس اختصاص دارد.

وی افزود: بخش خصوصی به صنعت مس ورود کرده و به یکی از صادرکنندگان مس در دنیا تبدیل شده‌ایم؛ در حال حاضر رتبه یازدهم دنیا در این صنعت را در اختیار داریم.

رزم‌حسینی یکی دیگر از پروژه‌های امروز را طرح «خُردایش» سنگ آهن گل گهر در حوزه معادن عنوان کرد و گفت: مجتمع گل گهر در حال حاضر به پارس جنوبی صنعت تبدیل شده و ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پس از بهره‌برداری از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به صنایع بزرگ کشور، مجتمع گل گهر از آب شیرین شده از دریا استفاده می‌کند.

رزم‌حسینی به افتتاح پروژه تولید کاشی و سرامیک در استان فارس اشاره و اظهار کرد: تولید کاشی ایران سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب است و به تمام منطقه کاشی صادر می‌کنیم ضمن اینکه ۷۰ درصد کاشی عراق را ایران تأمین می‌کند.

وی به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اشاره کرد و گفت: سازمان ایدرو به منظور مهیا کردن زیرساخت برای صنعتگران، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با ۹ هزار هکتار را در اختیار دارد که فاز اول آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر صمت یکی دیگر از پروژه‌ها را بهره‌برداری از مجتمع تولید آلومینیوم دانست و گفت: در بخش آلومینیوم یکی از صادرکنندگان مطرح دنیا هستیم و رتبه ۱۴ جهان در این صنعت را در اختیار داریم.

رزم‌حسینی درباره صنایع سیمان و پتروشیمی، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در بخش پتروشیمی رشد شگفت‌انگیزی داشته‌ایم، در بخش سیمان نیز سالانه ۸۵ میلیون تن سیمان تولید کرده و بخش مهمی از آن صادر می‌شود.

وی رشد صنعت در صنایع ماشین‌سازی را یادآور شد و ادامه داد: ۷۰ درصد ماشین‌آلات صنایع پتروشیمی، ۹۰ درصد ماشین‌آلات صنایع نساجی و ۷۵ درصد ماشین‌آلات صنایع فولاد را در داخل تولید می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تشکیل سرمایه ثابت از سوی صنایع بزرگ گفت: طرحی را در یک سال گذشته در وزارت صمت آغاز کرده‌ایم که شامل سرمایه‌گذاری از محل شرکت‌های برتر است. از این محل توانسته‌ایم ۵۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کرده و پروژه صنعتی آغاز کنیم. در سال جاری نیز این طرح ادامه یافته و از سایر شرکت‌ها می‌خواهیم تا به سرمایه‌گذاری در صنعت ادامه دهند.

رزم‌حسینی به نظرسنجی از ۹۰۰ فعال اقتصادی از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد پاسخ‌دهندگان درباره اولویت خود اعلام کرده‌اند که بهبود فضای کسب و کار، مهم‌ترین نیاز اولیه صنعتگران است.

وی به صادرات و واردات ۱۴۶ میلیون تن کالا در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: مجموع مبادلات تجاری ما در سال ۹۹ علی‌رغم تحریم‌ها، به ۷۳ میلیارد دلار رسید.

منبع: موج

کد خبر 484182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.