دستگیری سارق ۸ میلیاردی مغازه انگشترفروشی

کشف ۶۴۰ میلیارد انواع کالای قاچاق و احتکاری، دستگیری سارق هشت میلیاردی مغازه انگشترفروشی، به دام افتادن سارق سابقه‌دار، انهدام باند سارقان سیم برق، دستگیری قاتل فراری حین خروج از کشور و اعترافات یک آدمکش در قتل مرد ثروتمند را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس قرارگاه نوروزی شهید مهدی سلماسی پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و احتکاری طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.

سهراب بهرامی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید داخل و حمایت از معیشت هموطنان از طریق ادامه طرح تشدید مبارزه با جرایم اقتصادی، قاچاق و احتکار، با تشکیل گروه‌های تخصصی بررسی اسنادی و میدانی، نحوه تأمین و توزیع اقلام ضروری، معیشتی و کالاهای اساسی توسط توزیع کنندگان عمده در سطح کشور را دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان این پلیس پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازدید و بازرسی از مراکز مذکور انواع کالای قاچاق و احتکاری از قبیل تجهیزات رایانه، لوازم یدکی خودرو، تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، روغن خوراکی، لوازم خانگی، اقلام پزشکی و دارو، سیگار، نهاده‌های دامی، انواع احشام و طیور، پوشاک و سوخت را طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح کشور کشف کردند.

سارق ۸ میلیاردی مغازه انگشترفروشی دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی قم گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، یک سارق مغازه انگشترفروشی در قم دستگیر و اموال مسروقه به ارزش هشت میلیارد ریال کشف شد.

بهادر اسماعیلی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت هشت میلیارد ریالی از یک مغازه انگشتر فروشی در قم، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با بررسی جغرافیای جرم و انجام اقدامات پلیسی متهم شناسایی و مشخص شد از اقوام نزدیک مالباخته است، بنابراین طی هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضائی، مخفیگاه وی در استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک نفر مالخر اموال مسروقه، گفت: در نهایت متهمان طی تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کردند و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

سارق سابقه دار دستگیر شد

فرمانده انتظامی خمین گفت: در عملیات مأموران انتظامی شهرستان، سارقی سابقه دار دستگیر و به ۱۶ فقره سرقت منزل، خانه باغ و موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کرد.

بهزاد فکوری افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منازل وخانه‌های باغی و موتورسیکلت در سطح حوزه استحفاظی شهرستان با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در نهایت سارق شناسایی و طی هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی به عمل آمده، متهم که دارای سوابق متعدد است به ۱۴ فقره سرقت منازل قدیمی و خانه‌های باغی و دو دستگاه موتور سیکلت اعتراف کرد.

فکوری ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر زیادی اموال مسروقه منازل کشف و به مالباختگان تحویل داده و متهم نیز با قرار بازداشت مناسب از سوی دستگاه قضائی راهی زندان شد.

انهدام باند سارقان سیم برق با ۱۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی لاهیجان از انهدام باند ۳ نفره سارقان سیم برق با ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
مجید نیکویی گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق در شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی لفمجان با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، یک سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را حین سرقت دستگیر کردند، افزود: متهم ۳۴ ساله در تحقیقات پلیس به سرقت سیم‌های برق با همدستی دو نفر دیگر نیز اعتراف کرد.

نیکویی با اعلام اینکه متهمان ۴۰ و ۴۲ ساله دیگر این پرونده نیز در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند، تصریح کرد: سارقان به ۱۴ فقره سرقت سیم‌های برق اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری قاتل فراری حین خروج از کشور

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری قاتل فراری تبریز در حین خروج از کشور خبر داد و گفت: امنیت خط قرمز پلیس است.

علی محمدی با تشریح جزئیات قتل دو برادر در یکی از روستاهای اطراف تبریز، اظهار کرد: قاتل فراری برادر همین دو مقتول بود که در کمتر از چهار روز شناسایی و در حین خروج از کشور دستگیر شد.

وی با بیان اینکه برادرِ قاتل پس از قتل، اقدام به فرار کرده بود، افزود: پلیس آگاهی استان با اشراف اطلاعاتی و هماهنگی قضائی، قاتل را ردیابی کره و در یکی از استان‌های غربی کشور و در آستانه خروج غیرقانونی از مرز دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اعتراف قاتل به جزئیات و انگیزه‌های اقدام به قتل خاطر نشان کرد: قاتل، اختلافات مِلکی و مالی با برادرانش را عامل اقدام به قتل اعلام کرده است.

وی از کشف سه قبضه سلاح گرم از متهم و همدستش خبر داد و گفت: یک قبضه سلاح جنگی و دو قبضه سلاح شکاری کشف شد که به همراه متهمین به مقام قضائی تحویل داده شد.

اعترافات یک آدمکش در قتل مرد ثروتمند

عامل قتل جنجالی مرد ثروتمند پس از ۱۳ سال در حالی شناسایی شد که بی‌گناهی تا یک قدمی مجازات مرگ پیش رفته بود.

بررسی سرنوشت علی‌اصغر که در همسایگی مرد ثروتمند زندگی می‌کرد، نشان می‌داد وی با صحنه‌سازی ماهرانه‌ای پدرش را به قتل رسانده بود و قصد فرار از دست قانون را داشته، ولی پلیس با تجسس‌های ویژه موفق به شناسایی وی به عنوان قاتل پدرش شده بودند.

با دستور رئیس‌پلیس آگاهی ایلام، تیمی از کارآگاهان مأموریت یافتند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تبهکار قدیمی را تحت شناسایی قرار بدهند که بدین ترتیب آنان با انجام تجسس‌های میدانی و اقدامات اطلاعاتی موفق به ردیابی وی در منطقه حکیمیه تهران شدند.

تیم پلیسی در این منطقه مراقبت‌های ویژه خود را برای دستگیری علی‌اصغر به مدت ۵ شبانه‌روز انجام داد و سرانجام وی هنگامی که با یک موتور قصد فرار داشت دستگیر شد.

وی در بازجویی‌ها ادعای بی‌گناهی کرد و گفت: در هیچ قتلی نقش نداشته است، ولی پس از اینکه به ایلام منتقل شد و شواهد پلیس را پس از ۱۳ سال پیش‌روی خود دید، لب به اعتراف گشود و پرده از راز دو جنایت خود برداشت.‌

کد خبر 484070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.