روایتی از موزه مقدم، یکی از گنجینه‌های تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: موزه مقدم در منطقه ١١ یکی از سرمایه‌ها و گنجینه‌های تهران است که مصداق این جمله آمدنت دست خودت است اما رفتنت و به عبارتی دل کندنت دست خودت نیست!

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد حق شناس در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"ملاقات با تهران شهر دوست داشتنی در نیمه اول فروردین همیشه دلنشین‌تر بوده و خواهد بود. در این روزها از شلوغی‌های معمول خیابان‌های شهر خبری نیست، آسمان آبی است و به خوبی می‌توانی از هر جای شهر اگر نظر به شمال شرق بیاندازی قله با وقار، شگفت‌انگیز و سفیدپوش دماوند را در قاب چشمانت جای دهی و از تماشایش سیر نشوی.

در این میان اگر وقت، حوصله و علاقه داشته باشی دیدار از موزه‌هایی که شما را به اعماق تاریخ می‌کشاند و هزاران راز نگفته را برائت بازگو می‌کند، چیز دیگری است.

موزه مقدم در منطقه ١١ یکی از سرمایه‌ها و گنجینه‌های این شهر است که مصداق این جمله است. آمدنت دست خودت است اما رفتنت و به عبارتی دل کندنت دست خودت نیست!

استاد هنرمند و نقاش، دکتر محسن مقدم و همسرش بانوی باستان شناس، خانم سلما که با همت و پشتکار بی نظیر این مجموعه گرانسنگ و کمیاب را با دقت و وسواس در نزدیک به هفت دهه از زندگی خود جمع‌آوری کرده و یا با هزینه شخصی خریداری کرده و هر آنچه که از میراث خانوادگی برایش به ارث رسیده در این خانه فاخر و زیبا که زمانی خانه احتساب الملک یا همان شهردار وقت دارالخلافه بوده است را به هنرمدانه ترین شکل خود چینش نموده و همه آثار، نشان‌ها و کلکسیون‌های منحصر به فرد شخصی و خانوادگی را همراه با بنا و ملک و دیگر دارایی خای منقول و غیر منقول خود را وقف دانشگاه تهران می‌کند تا پس از درگذشت خود (١٣۶۶) و همسرش (١٣۶۹) به عنوان موزه در اختیار عموم و مردم شهر قرار گیرد

هزاران درود و آفرین بر اراده سترگ و همت والای این بزرگمرد عاشق ایران و همسرش که او نیز دوستدار ایران و ایرانیان بود. "

کد خبر 484043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.