برچیده شدن المان پیانو در تبریز و واکنش عضو شورا

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز گفت: تلاقی زمانی برچیده شدن رونمایی پیانو با دو عید بزرگ و همزمان شدنش با میلاد حضرت موعود و عید نوروز، دو عیدی که بایستی مظهر شادی، وفاق، اتحاد و خجسته دلی شهروندان باشد، با یک اقدام نسنجیده تبدیل شد به عامل دلگیری و ناراحتی مردم، علی‌الخصوص جامعه هنری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین مسعودی ریحانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"چه قدر مشمئز کننده است وقتی این تیتر را می‌خوانیم: "المان پیانو نصب شده در فلکه دانشگاه پس از گذشت تنها چند روز از رونمایی برچیده شد! "

متأسفانه تلاقی زمانی این اتفاق با دو عید بزرگ و همزمان شدنش با میلاد حضرت موعود و عید نوروز، دو عیدی که بایستی مظهر شادی، وفاق، اتحاد و خجسته دلی شهروندان باشد، با یک اقدام نسنجیده تبدیل شد به عامل دلگیری و ناراحتی مردم، علی‌الخصوص جامعه هنری.

دقیقاً از علت اصلی این اقدام اطلاعی ندارم ولی اگر صرف پیانو) به عنوان مادر سازهای موسیقی) بودن المان دلیل این کار بوده باشد، بایستی دوباره تاکید کنیم که تبریز بیگاه خانی و اقبال و فرنام پرور، میادین شهرش نه تنها باید پذیرای پیانو، باید جایگاه المان قوپوز، تار، بالابان، کمانچه و اقوال نیز باشد.

باتوجه به جایگاه والای هنر در فرهنگ چندین هزارساله مردم ایران و آذربایجان و همچنین فرصت مغتنمی چون حمایت‌های تمام قد و پدرانه حضرت آیت الله آل هاشم از جامعه هنر این استان و احساس خرسندی و رضایتی که در بین مردم با نصب این المان ایجاد شده بود و واکنش‌های مدنی و دلخوری شهروندان و رسانه‌های تبریز، خواهشمند است شهردار تبریز جهت تنویر افکار عمومی دلایل برچیده شدن المان پیانو از فلکه دانشگاه تبریز را اعلام نماید. "

کد خبر 484039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.