بورس امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۸.۴۶۱ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۹ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۱۱ فرودین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۸.۶۵۰ واحدی به سطح ۱.۲۹۴.۵۴۳و احد رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۷۶ واحدی نسبت به روز گذشته در سطح ۴۴۲.۶۴۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۶۶ % و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۴ % را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۸.۴۶۱ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۹ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۴۱ واحدی به سطح ۱۸.۱۲۲ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۴.۸۴۶ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۷۱ میلیون برگه سهم بود.

فولاد مبارکه اصفهان

عبور از یک رکورد دوساله و کسب رکوردهای جدید در واحد نورد سرد فولاد مبارکه اصفهان، در واپسین روزهای سال جهش تولید، جهادگران واحد نورد سرد فولاد مبارکه اصفهان، موفق شدند رکورد متعددی را به ثبت برسانند. ثبت رکورد تولید سالیانه ۸۹۵ هزار تن در واحد اسیدشویی یک، تولید سالیانه ۱۱۶ هزار تن محصول قلع اندود در واحد اسید شویی یک، تولید یک میلیون و ۳۹۰ هزار تن ورق در خط نورد تاندم و تولید سالیانه ۱۳۷ هزار تن محصول قلع اندود در واحد نورد دو قفسه حاصل تلاش این جهادگران است.
رفتار غلط سرمایه گذاران و صف فروش نشینی در پی رکورد شکنی های متعدد فولاد مبارکه همه را به تعجب وا داشته است، بازار سرمایه محا تأمین مالی و مبادلات سهام شرکت‌ها می‌باشد و باید بر اساس واقعیت‌ها قیمت‌ها تغییر کنند، در پی رکورد شکنی های پی در پی این شرکت بزرگ اصفهانی و داشتن طرح‌های توسعه‌ای قوی شاهد صف فروش در نماد این شرکت هستیم!!!

بورس امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

چین ۱ میلیون بشکه در روز از نفت خام ایران را خریداری می‌کند

اویل پرایس: منابع تجاری و تحلیلی اعلام کرده‌اند واردات نفت خام چین از ایران در ماه جاری میلادی احتمالاً به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد. این رقم تقریباً نیمی از مقدار نفتی است که عربستان به چین صادر می‌کند.چین در این بین در حال خرید نفت ایران است و اخیراً یک قرارداد بلند مدت عرضه نفت به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار با این کشور امضا کرده است. در اوایل همین ماه گزارش شد که چین با پیش‌بینی اینکه دولت بایدن تحریم‌ها علیه ایران را برمی‌دارد، حجم بالایی از نفت ایران را خریداری می‌کند. حتی هند هم قصد خرید نفت از ایران را دارد و رویترز با اشاره به تخلیه روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت ایران تنها در ۱۹ روز ابتدایی ماه مارس نوشت: پکن در ماه جاری میلادی یک حجم زیاد دیگری از نفت ایران را دریافت خواهد کرد. نزدیک به یک میلیون بشکه نفت ایران در روز در این ماه به چین می‌رسد. این حجم، تقریباً نیمی از حجمی است که عربستان در دو ماه نخست امسال به چین صادر کرد. این موضوع می‌تواند تأثیر برخی از تحریم‌ها را کم اثر کند و با ورود ارز به داخل کشور کمی از روند تورم کشور کاسته شود اما همچنان ما تغییر محسوسی در نرخ دلار داخلی مشاهده نکرده‌ایم، کاهش قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌تواند بازار بورس را برای مدت‌ها در اصلاح زمانی قرار دهید و به خصوص صنایع دلاری بازار کاهش ارزش پیدا کنند اما قیمت دلار آزاد هم اکنون در محدود ۲۶ هزار تومان است و کاهشی رخ نداده است.

بیشترین تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال

سیمرغ: شرکت سیمرغ طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل -۹,۴۲۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۰۲% کاهش داشته است. سیمرغ با سرمایه ثبت شده ۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۱,۹۶۳,۴۵۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴% رشد داشته است.

وصنا: شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام ۳۷۹,۹۷۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۸% افزایش داشته است وصنا با سرمایه ثبت شده ۲,۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ از محل سود سهام محقق شده ۳۵,۳۶۷ میلیون ریال درآمد داشته که نسب به مدت مشابه سال قبل ۲۴۸% افزایش داشته است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۶,۱۰۲,۸۱۰ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۲۳۴% به مبلغ ۲۰,۴۰۴,۴۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وملی: شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. وملی با سرمایه ثبت شده ۲۴۷,۳۶۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است.

گزارش خوب پتروشیمی پردیس و رفتار معامله گران در روز جاری

شپدیس: شرکت پتروشیمی پردیس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۷,۷۹۵,۴۱۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۷۹% افزایش داشته است. شپدیس با سرمایه ثبت شده ۶,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۸۶,۳۷۷,۲۵۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۸% رشد داشته است.

بورس امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تملت: شرکت تأمین سرمایه بانک ملت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۵۳۰,۸۵۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۲% افزایش داشته است. تملت با سرمایه ثبت شده ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۵,۷۵۶,۷۲۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸% رشد داشته است.

بپاس: شرکت بیمه پاسارگاد طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۶,۳۱۵,۴۶۷ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۸% افزایش داشته داشته است.

شرکت در این ماه تراز مثبت %۲۲۹ را ثبت نموده است بپاس با سرمایه ثبت شده ۱۰,۲۰۶,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۴۹,۹۱۷,۵۸۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسب به مدت مشابه سال قبل ۵۳% افزایش داشته داشته است.

شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت %۳۱۴ را ثبت نموده است.

دانا: شرکت بیمه دانا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۷,۸۵۸,۶۴۹ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۲% افزایش داشته داشته است.

شرکت در این ماه تراز مثبت %۱۲۷ را ثبت نموده است

دانا: با سرمایه ثبت شده ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۶۹,۲۷۳,۵۹۲ میلیون ریال درآمد داشته که نسب به مدت مشابه سال قبل ۴۶% افزایش داشته داشته است.

شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت %۵۸ را ثبت نموده است.

دتوزیع: شرکت توزیع داروپخش طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۴,۰۴۲,۵۱۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۵% افزایش داشته است.دتوزیع با سرمایه ثبت شده ۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۵۱,۵۰۰,۰۱۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵% رشد داشته است

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

بورس امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 484018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.