بهبود وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک اردبیل در سال ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: علاوه بر اینکه ۷۵ دستگاه از اتوبوس‌های شهری بازسازی خواهد شد، شهرداری را نیز به خرید اتوبوس های جدید در سال ۱۴۰۰ مکلف کرده‌ایم.

حبیب فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شاخص سال ۹۹ در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری اردبیل، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری هرآنچه باید برای شهر انجام می‌شد را در بودجه‌های سال ۹۹ مصوب و براساس میزان بودجه بندی، برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: بودجه سال ۹۹ نسبت به درآمد شهری اردبیل برنامه‌ریزی شد و متمم آن نیز بررسی و تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: شورای شهر برای سال ۱۴۰۰ شهرداری یک‌هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده که سعی شده این رقم واقعی باشد.

فتحی تصریح کرد: ۸۵۵ میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه سال جاری مشخص شده که در کنار آن ۱۴۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای سرمایه‌گذاری‌ها پیش بینی شده است تا بتوانیم در ۱۴۰۰ به نحو مطلوبی در تأمین ردیف‌های بودجه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با اشاره به بودجه بندی سال ۹۹ و اولویت اقدامات از پیش تعیین شده شهرداری اردبیل، افزود: قرارداد اجرای چند پروژه بزرگ به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء بسته شد؛ چهار پل غیر همسطح در این قرارداد گنجانده شده و در حال حاضر احداث یکی از پل‌ها آغاز و پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در روزهای پایانی سال ۹۹ وبا لوایحی که از سوی شهرداری به شورا داده شد تصمصم گرفتیم تا اتوبوس‌های فعال ناوگان اتوبوسرانی را با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان، بازسازی کنیم.

فتحی تصریح کرد: این میزان بودجه برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را از محل تسهیلات کم بهره و از صندوق کار آفرینی دریافت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اردبیل فرصت خوبی است و به توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: علاوه بر اینکه ۷۵ دستگاه از اتوبوس‌های شهری بازسازی خواهد شد، شهرداری را نیز به خرید اتوبوس‌های جدید در سال ۱۴۰۰ مکلف کرده‌ایم.

وی افزود: با تصمیم گیری شورا اولویت بازسازی با اتوبوس‌های فرسوده مناطق حاشیه‌ای شهر است تا دستگاه‌های مستهلک در مسیرهای حاشیه‌ای شهر سریع‌تر بازسازی و شهروندان و ساکنان این مناطق بتوانند از حمل و نقل بهتری برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در راستای ساماندهی حمل و نقل همگانی نیز مطالعاتی انجام شد و برای بهبود عبور و مرور نسبت به سالهای گذشته، نحوه اجرای طرح روان سازی واحدهای ترافیکی در نقاط مختلف شهر، بررسی شده است.

فتحی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر اردبیل دارای بافت قدیمی است، گفت: خیابان‌های این منطقه نسبت به سایر مکان‌های تازه احداث شده کم عرض هستند به همین علت ترافیک در هسته مرکزی شهر بسیار بالاست.

وی تاکید کرد: نبود خط ویژه اتوبوس‌های واحد و درون شهری، همپوشانی خطوط اتوبوسرانی با یکدیگر، قرار گرفتن ایستگاه نهایی در هسته مرکزی و مسافت‌های طی شده و زمان سفر بالا از عمده‌ترین مشکلات حمل‌ونقلی هسته مرکزی شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به مشکلات هسته مرکزی شهر افزود: در راستای ساماندهی تاکسی‌های خصوصی و شهری و برطرف کردن مشکلات هسته مرکزی از راهکارهای معاون حمل و نقل ترافیکی شهر استفاده شد و تصمیم گرفتیم تا در معابر شهری با ادغام مسیرهای موازی در جهت کاهش هم پوشانی گام برداریم.

فتحی خاطر نشان کرد: ادغام مسیرهای مختلف، حذف ایستگاه نهایی از هسته مرکزی شهر، روان سازی تقاطع‌های پر ترافیک با انحراف مسیر خطوط در جلسه‌ای با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد تا به صورت پایلوت خیابانی را انتخاب کنیم و این طرح را در خیابان‌های اصلی به اجرا درآوریم.

کد خبر 483968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.