ساری از داشتن موزه محروم است

سرپرست شهرداری ساری گفت: مرکز استان در دل خود گنجینه‌های فراوانی از آثار کهن و تاریخی دارد، ‏اما از داشتن موزه محروم است.‏

به گزارش ایمنا، حمیدرضا مرادی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران به رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اشاره و این مهم را فصلی تازه در توسعه شهری و معرفی مرکز استان دانست و اظهار کرد: تعامل دو سویه و همکاری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان گامی مهم در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

وی با مهم برشمردن این رویداد به نقش شهرداری در میزبانی این رویداد افزود: شهرداری ساری تلاش می‌کند تا چهره متفاوتی از این شهر برای میهمانان و گردشگران ارائه کند.

سرپرست شهرداری ساری با تأکید بر اینکه شهرداری مرکز استان برای تحقق این موضوع و میزبانی از کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲ به‌طور جد عمل خواهد کرد از تشکیل کارگروه‌های مرتبط با رویداد گردشگری «ساری ۲۰۲۲» در شهرداری ساری خبر داد و افزود: هرگونه همکاری خود را برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی مرکز استان اعلام می‌کنیم.

وی گفت: شهرداری ساری همواره در راستای پیشبرد اهداف رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ در تعامل مستمر و سازنده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

سرپرست شهرداری ساری با بیان اینکه مرکز استان در دل خود گنجینه‌های فراوانی از آثار کهن و تاریخی دارد، اما از داشتن موزه محروم است بر ضرورت راه‌اندازی موزه در شهر ساری تأکید کرد و این نوید را به شهروندان داد که موزه در مرکز استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری در سال ۱۴۰۰ به طور ویژه پیگیر این موضوع خواهد بود، افزود: امروزه موزه‌ها از جایگاه‌های ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری برخوردار هستند و علاوه بر جذابیت می‌تواند عامل مهمی در معرفی فرهنگ کهن شهر ساری برای سال ۲۰۲۲ باشد.

کد خبر 483805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.