۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
افزایش ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش ایران از افزایش ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف در ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، فرحناز رافع اظهار کرد: در ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع فرش دستباف تولید شد که این رقم در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۲۱ مترمربع بوده است.

وی در خصوص میزان تولید فرش دستباف بر اساس نوع تولید نیز گفت: ۴۲ درصد از فرش تولیدی تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ فرش تجاری، ۱۹ درصد درشت باف، ۱۶ درصد ظریف و کرک، ۹ درصد تابلو فرش، ۸ درصد گبه و ۶ درصد تمام ابریشم بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد تولیدی در حوزه فرش دستباف در کشور گفت: از این تعداد، ۲ هزار و ۷۸۷ واحد به صورت کارگاه متمرکز قالیبافی، ۷ هزار و ۲۵۶ فقره واحد غیرمتمرکز قالیبافی و ۹۷ مجتمع بزرگ قالیبافی هستند.

رافع با اشاره به مشاغل جانبی ایجاد شده در حوزه فرش دستباف نیز گفت: در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۴۵ نفر اشتغال در ۱۲ هزار و ۶۲۵ واحد تولیدی و توزیعی مرتبط با فرش دستباف به وجود آمده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، سال گذشته نیز از افزایش حدود چهار برابری حجم تولید فرش دستباف در نیمه نخست سال ۹۹ خبر داده و تعطیلی برخی مشاغل به علت شیوع ویروس کرونا و جذب دوباره قالیبافان به کار بافت قالی را از دلایل افزایش حجم تولیدات این صنعت ذکر کرده بود.

فرحناز رافع در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش صادرات فرش کشور نیز یادآور شده که بر اساس بند (د) ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه، مرکز، گام‌های مثبتی در ایجاد خانه‌های فرش، ایجاد پایانه‌های صادراتی، هویت‌دار کردن محصولات تولیدی از طریق شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف، توسعه بازار با کمک از صندوق توسعه صادرات، مبادرت به طرح موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه افزایش و توسعه صادرات فرش دستباف به کشورهای منتخب برداشته است.

کد خبر 483680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.