کرونا بسیاری از برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ مبارکه را لغو کرد

شهردار مبارکه گفت: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز ۱۴۰۰ به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا لغو شد، اما برای تشویق مردم برای پیوستن پویش “در خانه بمانیم” اجرای برنامه‌های مختلفی در نوروز در فضای مجازی تدارک دیده شد.

سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های نوروزی شهرداری در راستای کنترل شیوع کرونا و ترویج اهمیت در خانه ماندن مردم، افزود: شهرداری مبارکه هر ساله به مناسبت آغاز سال جدید با عنوان جشنواره نوروزگاه و نو بهار در سطح شهر برنامه‌های بسیاری برگزار می‌کرد سال گذشته نیز برنامه‌های بسیاری برای نوروز و بهار ۱۳۹۹ در شهر مبارکه تدارک دیده شده بود که مجبور به لغو آن‌ها شدیم و بیشتر المان‌های نوروزی را در شهر نصب کردیم.

شهردار مبارکه با بیان اینکه در حال حاضر کرونا جزئی از زندگی ما شده است گفت: بر این اساس سعی کردیم برنامه‌های نوروز امسال را به صورت سازگار با مسائل کرونا تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: المان‌های تعاملی و جشنواره‌های فرهنگی را برای استقبال از نوروز ۱۴۰۰ حذف کرده و تلاش کردیم اجرای هر برنامه‌ای که باعث تجمع می‌شود یا اثرات منفی کرونایی دارد حذف کنیم.

هاشمی با اشاره به شیوع کرونا و اهمیت داشتن ماندن شهروندان در خانه خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری مبارکه در همین راستا با تدارک ویژه برنامه‌های فرهنگی-آموزشی، ضمن ایجاد نشاط و شادابی زمینه سرگرمی و بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان در کنار والدینشان را فراهم کرده است.

وی به تشریح برخی برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در حوزه فرهنگی سه جشنواره " غذای سالم_خانواده سالم"، "تئاتر خانوادگی نمایشخانه" و "کتابخوانی بهار مهدوی" از جمله برنامه‌هایی است که در راستای ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان به صورت مجازی برگزار شد.

شهردار مبارکه اظهار کرد: جشنواره مجازی غذای سالم_خانواده سالم با شعار " در دوران کرونا، همه با هم، با غذای سالم، در خانه می‌مانیم" به عنوان اولین جشنواره در راستای ترویج استفاده از غذاهای سالم و اهمیت رعایت اصول تغذیه سالم خانواده‌ها به خصوص در دوران همه گیری کرونا و لزوم اصلاح عادات و الگوهای نامطلوب غذایی در زمینه ارتقای سلامت، بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن، به همت شهرداری مبارکه و با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به صورت کشوری اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خانوادگی و مجازی؛ نمایشخانه در ایام نوروز اظهار کرد: مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده، حفظ بهداشت محیط و نظافت عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی از مهمترین محورهای برگزاری این جشنواره است.

هاشمی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی بهار مهدوی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: این جشنواره در چهار بخش مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی، دلنوشته و پویش کتابخوان برگزار شد.

وی همچنین از پخش ویژه برنامه رادیویی"رادیو مبارکه" در قالب ۸ قسمت مختلف از طریق صفحات اجتماعی مجازی از ابتدای نوروز با همکاری هنرمندان شهرستان خبر داد و افزود: مجموعه آموزشی " ورزش در خانه" نیز به همت فرهنگسرای مجازی شهرداری مبارکه در قالب ۶ قسمت تولید و در فضای مجازی پخش شد.

شهردار مبارکه گفت: نورافشانی آسمان شهر در شب میلاد حضرت مهدی موعود (عج) از دیگر برنامه‌های این شهرداری در ایام نوروز بود، کلیپ‌ها و نماهنگ‌های متنوعی برای استقبال از بهار و نوروز توسط شهرداری تهیه شد تا اوقات شاد و دلنشینی را برای هم وطنان در سال جدید رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: اکران تبلیغات فرهنگی و مناسبتی، نصب ریسه پرچم و الوان، «فضاسازی و تبلیغات شهری» با طرح‌های نوروزی با موضوع ترغیب شهروندان به خانه ماندن در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی شهرداری در این دوران و به مناسبت ایام نوروز محسوب می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: مبارکه همه ساله میزبان گردشگران بسیاری بود اما نوروز ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان پذیرایی و استقبال از گردشگران فراهم نشد.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد مدیریت کرونا در روز طبیعت نیز تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی شهر مبارکه تعطیل بود و از ورود افراد به این مکان‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 483676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.