نصب چراغ‌های خیابانی با قابلیت شارژ خودروهای برقی در پراگ

بر اساس یک پروژه ۶ ساله قرار است ۶ هزار پایه روشنایی پیشرفته با قابلیت شارژ خودروهای برقی در خیابان‌های پراگ جمهوری چک نصب شود؛ هدف این طرح تبدیل پایتخت به شهری مدرن‌تر و سازگار با محیط زیست است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دو سال آینده ، انجمن فناوری شهرداری پایتخت پراگ (THMP) قصد دارد چند صد پایه روشنایی عمومی را اضافه کند که با آن‌ها می‌توان وسایل نقلیه الکتریکی را شارژ کرد. این طرح مبتنی بر یک پروژه آزمایشی در سال گذشته است که THMP با شرکت توزیع کننده برق برای ایجاد ۱۳ پایه روشنایی و شارژر برقی همکاری کرده است.

نصب چراغ‌های خیابانی با قابلیت شارژ خودروهای برقی در پراگ

این پروژه در طول شش سال با هدف نصب حدود سه هزار تا ۶ هزار پایه روشنایی و شارژ خیابانی در کشور گسترش یافته است. طی دو سال ، THMP قصد دارد بیش از ۴۰۰ مورد از این پست‌های روشنایی را در ۱۲ منطقه برگزیده شهر اضافه کند . طبق تارنمای THMP ، عضو شورای تالار شهر آقای یان چابر ( Jan Chabr ) تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی در جمهوری چک وجود خواهد داشت. علاوه بر این، او توضیح داد که حداقل یک پنجم این وسایل نقلیه در خیابان‌های پراگ تردد می‌کنند.

پایه‌های شارژ کجا نصب خواهد شد؟

رئیس هیئت مدیره THMP گفته است که نصب پایه‌های شارژ خیابانی باید از همه لحاظ منطقی باشد؛ در نتیجه ، THMP انتخاب مکان‌های نصب را با سایر نهادهای شهرداری هماهنگ کرده است. هزینه این پروژه شش ساله حدود ۸۸۰ میلیون کرون (۳۳.۶ میلیون یورو) تخمین زده شده است؛ این مبلغ، هزینه‌های خرید شارژر، نوسازی روشنایی‌های عمومی، جایگزینی شبکه‌های کابلی و یا نوسازی جاده‌ها را تأمین خواهد کرد. پروژه فوق علاوه بر اطمینان از نوسازی پایتخت و کشور، از مزایای زیست‌محیطی بی‌شماری نیز برخوردار خواهد بود. در نهایت، نصب این پایه‌های شارژ الکتریکی خودرو بدون شک پراگ را به شهری تمیز و مدرن‌تر تبدیل خواهد کرد.

نصب چراغ‌های خیابانی با قابلیت شارژ خودروهای برقی در پراگ

کد خبر 483671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.