برگزاری جشن‌های نیمه شعبان قم در بوستان‌ها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: تاکید شده است به جز اسکان مسافران و زائران آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی به آن‌ها در سایر موارد وجود داشته باشد و جشن نیمه شعبان برای شهروندان قم برگزار شود.

سید مجتبی سبحانی ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان در شهر برگزار و کاروان‌های شادی و چراغانی شهر در این روز مبارک انجام می‌شود، البته شهروندان هم تا حد ممکن پیشگیری را مورد توجه قرار داده‌اند و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تلاش می‌کنند تا قم در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار نگیرد.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی در ایام نیمه شعبان یکی از موضوعات پر چالش از زمان شیوع ویروس کرونا بوده و تجربه نشان داده در یک سال گذشته و در مناسبت‌های مختلف ایستگاه‌های صلواتی برپا شده است و باید با ایجاد ساز و کارهای جدید از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کنیم تا دچار مشکل نشویم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیاز به مدیریت دارد و نباید سبب برخورد و نارضایتی با شهروندان شود و باید کم شدن تاب‌آوری مردم و عدم فرصت تفریح را مورد توجه قرار دهیم، همچنین در برگزاری مراسم نیمه شعبان بوستان‌ها که فضاهای آزاد هستند را در نظر گرفته‌ایم تا از انتشار و انتقال ویروس کرونا پیشگیری شود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک مدیریت شهری برای برگزاری جشن نیمه شعبان، تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به اعتقاد دینی مردم باید در کنار هم و همسو باهم پیش برود، جامعه مذهبی نباید کنار گذاشته شود.

سبحانی ثابت با اشاره به عدم ورود زائران در ایام نیمه شعبان به قم و جمکران، افزود: ورود زائران به دلیل وضعیت شکننده بیماری کووید ۱۹ در روز نیمه شعبان ممنوع شده است، اما تاکید شده به جز اسکان مسافران و زائران آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی به آن‌ها در سایر موارد وجود داشته و جشن نیمه شعبان برای شهروندان قم برگزار شود.

کد خبر 483648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.