بورس امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۹.۰۹۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۴.۷ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _یکشنبه ۸ فرودین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۲.۷۰۴ واحدی به سطح ۱.۳۰۶.۸۵۶ واحد رسید شاخص کل هم وزن با رشد ۷۱۰ واحدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۴۱.۵۴۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۲۱/% و شاخص هم وزن رشد ۱۶/ % را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۹.۰۹۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۴.۷ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرا بورس نیز با رشد ۶.۶۵ واحدی به سطح ۱۸.۰۴۶ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرا بورس معادل با ۴۳۰.۱۴۰ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۱.۴ میلیارد برگه سهم بود.

بیشترین تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرا بورس

بورس امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بخشی از سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، تولید تجهیزات سنگین هپکو، ایران ترانسفو، بیمه البرز، بیمه اتکایی امین و ایران خودرو، به بانک‌های صادرات، تجارت و ملت از سوی دولت بابت بدهی‌های قبلی، منتقل شد این امر احتمالاً در هفته آینده منجر به رشد قیمت سهام گروه بانکی می‌شود البته گروه بانکی نیز پتانسیل رشد را دارا است در این خصوص معاون مالی و اقتصادی بانک ملت می‌گوید "سال گذشته دولت یک مصوبه‌ای داشت که سه بانک ملت، صادرات و تجارت بتوانند مطالبات دولت را تهاتر کنند که جمع عدد مذکور حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان بود. دولت مصوبه‌ای را در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۹ صادر کرد که این مطالبات تهاتر شود. مطالبات دولت از لحاظ بعد روانی برای سهامدار آزار دهنده بود که در مجامع هم با آن مشکل داشتیم که این خبر خوب است، چراکه مطالبات دولت تبدیل شده به سهامی که عمدتاً سهام ارزشمندی هستند و سرمایه گذاری خوبی برای بانک‌ها خواهد بود. عملاً دارایی منجمدی را تبدیل به دارایی قابل خرید و فروش خواهیم نمود.

حجت الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات می‌گوید سندی که به امضای وزرای خارجه‌ی دو کشور رسیده، نه قرارداد است و نه تفاهم‌نامه یا توافق‌نامه، بلکه سندی راهبردی است که بیشتر ماهیت نقشه‌ی راه و چهارچوب همکاری و زمینه‌های مشارکت را برای دو طرف دارد. در هیچ‌کدام از بندهای سند، جمله‌ای که نشان‌دهنده‌ی برتری یک طرف بر دیگری یا ضعف یکی در مقابل دیگری داشته باشد، ملاحظه نمی‌شود و از موضعی برابر و با رویکرد برنده-برنده و عزت‌مندانه تهیه شده است. این سند بر اساس مفادی که در دل خود جای داده است می‌تواند منجر به بهبود شرایط صنعت بازار شود و مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنایع را فراهم کند.

امسال پیش بینی می‌شود که حجم تولید ناخالص داخلی ایران معادل ۶۵۱.۷۱ میلیارد دلار برسد که این مساله، ایران را پس از سوئیس، عربستان، تایوان و ترکیه و بالاتر از لهستان، سوئد، بلژیک و تایلند به بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل می‌کند بنا بر برخی از ادعاها میزان سرمایه گذاری چینی‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد دلار است. البته لازم است گفته شود در هیچ کجای سند رقم و عدد خاصی در خصوص سرمایه ‎گذاری و یا منابع مالی ذکر نشده و واگذاری هیچ منطقه یا هیچ انحصار متقابل و یا یکجانبه ‎ای مطرح نیست. مدیریت و اداره هیچ منطقه‎ ای نیز واگذار نشده است.

نگاهی به کدال

فولاژ: شرکت فولاد آلیاژی ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۷,۱۹۱,۵۴۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۷۵% افزایش داشته است. فولاژ با سرمایه ثبت شده ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۶۳,۸۹۸,۰۲۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۸% رشد داشته است.

شکربن: شرکت کربن ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۹۹۴,۱۳۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۳۲۳% افزایش داشته است. شکربن با سرمایه ثبت شده ۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۵,۹۶۵,۴۳۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰% رشد داشته است.

قاسم: شرکت قاسم ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۵,۱۰۰,۲۵۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۴۵% افزایش داشته است. قاسم با سرمایه ثبت شده ۲,۹۲۵,۰۸۹ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۴۰,۶۵۴,۲۶۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱% رشد داشته است

لابسا: شرکت آبسال طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۶۱۲,۰۴۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۸۷% افزایش داشته است. لابسا با سرمایه ثبت شده ۳۶۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۴,۹۳۵,۵۹۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷% رشد داشته است.

سکرد: شرکت سیمان کردستان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۳۹۰,۰۹۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۳۱% افزایش داشته است. سکرد با سرمایه ثبت شده ۲,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۱,۰۷۴,۴۹۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱% رشد داشته است.

وغدیر: شرکت سرمایه گذاری غدیر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام ۲,۸۷۷,۹۵۴ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۰۰% افزایش داشته است وغدیر با سرمایه ثبت شده ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده که نسب به مدت مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است.

زشریف: شرکت کشت و صنعت شریف آباد طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۵۶,۵۳۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۱۱% افزایش داشته است. زشریف با سرمایه ثبت شده ۲,۴۰۴,۷۸۷ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۶۶۸,۹۹۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵% رشد داشته است.

ارفع: شرکت آهن و فولاد ارفع طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۱,۲۵۸,۶۷۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۹۹% افزایش داشته است. ارفع با سرمایه ثبت شده ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۶۹,۱۹۸,۹۷۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳% رشد داشته است.

سرود: شرکت سیمان شاهرود طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۴۹۰,۵۲۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۵% افزایش داشته است. سرود با سرمایه ثبت شده ۸۱۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۴,۳۲۹,۹۸۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶% رشد داشته است.

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

بورس امروز یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 483573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حپیدروانان US ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    همه سهام رامی فروشم