گسترش جنگل‌های سبز شهری در ایتالیا

مقامات محلی تورین، شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته، از سبزسازی هر چه بیشتر شهر خبر داده و اعلام کرده‌اند تعداد دو هزار و ۱۰۰ درخت جدید در پارک Sangone خواهند کاشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار تورین از تبدیل شهر به جنگلی سبز در آینده نزدیک خبر داده و ادعا کرده است علاوه بر افزایش پوشش‌های سبز پارک‌های قدیمی، مناطق جدیدی از شهر را نیز به احداث فضاهای سبز جدید اختصاص خواهد داد. همچنین پارک بسیار محبوب Sangone نیز میزبان تعداد بیشماری درخت جدید خواهد بود که هدف مقامات از این اقدام، ایجاد جنگلی سبز در مرکز شهر و پاکسازی هوای آلوده از گازهای مضر است. کاشت تعداد دو هزار و ۱۰۰ اصله درخت جدید نه تنها به زیباسازی پارک کمک خواهد کرد، بلکه در جذب گازهای آلاینده هوا و پایداری تورین نیز نقش مهمی به عهده خواهد گرفت.

مقامات اهل تورین تصمیم گرفته‌اند از درختان و گیاهان بومی برای گسترش فضاهای سبز در سراسر شهر بهره گیرند تا از این طریق به بهبود تنوع زیستی نیز کمک کنند.

گسترش جنگل‌های سبز شهری در ایتالیا

در یکی از پروژه‌های مطرح شده برای سبزسازی شهر، فضایی به مساحت دو هکتار به کاشت درختان و گیاهان محلی اختصاص داده خواهد شد و قرار است پیاده‌سازی آن تا پایان ماه آوریل انجام شود. در نتیجه این اقدام، درختان و گیاهانی مانند صنوبر سیاه، ون، دغدغان، افرا، ویبورنوم و سایر درخت‌های بومی سراسر جنگل سبز را فرا خواهد گرفت که این کار نقش مهمی در افزایش تنوع زیستی نیز ایفا خواهد کرد.

مقامات اهل تورین پیش‌بینی کرده‌اند پس از تکمیل پروژه، هر ساله بیش از ۱۰۰ تن گاز دی اکسید کربن و حدود چهار تن PM۱۰ از هوا حذف خواهد شد که در نتیجه، آینده‌ای سالم‌تر و پایدارتر پیش روی ساکنان شهر خواهد بود.

گسترش جنگل‌های سبز شهری در ایتالیا

کد خبر 483553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.