استمرار قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

محدودیت‌های اعمال شده طی دوران کرونا در لیتوانی تا چند روز آینده از شدت بیشتری برخوردار می‌شود تا از سرعت یافتن شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایام عید پاک جلوگیری به عمل آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال مسیحیان کشور لیتوانی در یکی از روزهای یکشنبه ماه مارس به مناسبت زنده شدن مسیح پس از به صلیب کشیده شدن، جشن می‌گیرند. در همین راستا، مقامات این کشور تصمیم گرفته‌اند به منظور پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در میان مردم، مقررات سختگیرانه‌تری بر آن‌ها اعمال کنند. در واقع، از بیست و هفتم ماه مارس تا ششم آوریل، محدودیت‌های بیشتری بر سفرهای غیرضروری، سراسر کشور را در بر خواهد گرفت و قرنطینه‌هایی که تا پیش از این بر مردم اعمال شده بود، تا پایان سی‌ام آوریل ادامه خواهد یافت. این تصمیمات در نتیجه تحقیقات انجام شده توسط نخست وزیر کشور مبنی بر مقاومت ویروس کرونای آفریقای جنوبی در مقابل واکسیناسیون و شیوع این نوع ویروس جدید در میان مردم، اتخاذ شد.

استمرار قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

مقامات رسمی لیتوانی افزایش سرعت انتشار ویروس کرونای جدید را به تردد بین کلانشهرهای کشور نسبت داده و ادعا کرده‌اند در صورت اعمال محدودیت بر رفت و آمدها، امکان کاهش چشمگیر شیوع بیماری در سراسر کشور وجود دارد. بنابراین، طی اعمال محدودیت‌های جدید، سفرهای بین شهری ممنوع خواهد بود و مردم می‌توانند تنها برای حضور در محل کار، رفتن به فرودگاه، مراجعه به مراکز درمانی و موارد مشابه به تردد در بین شهرهای مختلف کشور بپردازند.

علاوه بر این، تمام مراکز آموزشی نظیر مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات خصوصی تا پایان روز ششم آوریل تعطیل خواهد بود و به مراکز تفریحی و فرهنگی نیز اجازه فعالیت در این دوران داده نخواهد شد. روابط بین خانواده‌ها نیز از مقررات جدید در امان نمانده، به طوری که گرد هم آمدن بیش از دو خانواده در ایام عید پاک پیگرد قانونی را در بر خواهد داشت.

استمرار قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

کد خبر 483511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.