انتقاد امام جمعه موقت اصفهان از فاصله طبقاتی/باید از تولیدکنندگان حمایت شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مشخص نیست این اقتصاد چگونه اداره می‌شود، مشخص نیست پول نفت کجا می‌رود، فاصله طبقاتی که اکنون به وجود آمده است به گونه‌ای است که برخی افراد ماشین‌های میلیاردی شان را سال به سال عوض می‌کنند و در مقابل افرادی وجود دارند که نگران پنچر شدن دوچرخه‌های قدیمی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان نکاتی درباره امام زمان (عج) پرداخت و اظهار کرد: ظهور ایشان توسط همه انبیا به پیروان همه ادیان بشارت داده شده است، جهان به این شکل باقی نمی‌ماند، حق قطعاً حاکم خواهد شد، باطل محکوم به اضمحلال و نابودی است.

وی افزود: دشمنان ما امروز به این حرکت و انقلابی که در جهان اتفاق خواهد افتاد پی برده‌اند، سازمان جاسوسی آمریکا و اسرائیل نشستی تشکیل داده بودند و در آن عنوان شد که با گرفتن دو چیز می‌توان مسلمانان را استعمار کرد، مکتب حسین (ع) و عشق به شهادت و انتظار ظهور؛ اولی به مردم نیرو و انرژی می‌دهد تا از شهادت نترسند و دمی به مردم امید می‌دهد که بدانند آینده جهان متعلق به آنها است و برای رسیدن به آن تلاش و پایداری خواهند کرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در رسانه‌های مجازی عنوان می‌شود که امام زمان (عج) به چه وسیله‌ای می‌خواهد بر جهان حکومت کند، می‌گویند اگر او بمب هسته‌ای نداشته باشد نابود می‌شود و اگر داشته باشد دنیا را نابود می‌کند بنابراین حکومت او نمی‌تواند حکومت متعالی باشد زیرا هیچکدام از طرفین آن قابل قبول نیست.

میردامادی افزود: امام زمان (عج) با سلاح‌های کشنده بدون قانون هرگز وارد جنگ نخواهد شد، پیش از این هم دیدیم که امام خمینی (ره) و انقلابیون بدون اسلحه کشور را با اتکا به قدرت خداوند در اختیار گرفتند؛ بدین سبب در روایت آمده است سلاح‌هایی در دستان امام زمان (عج) است که اسلحه‌های دشمن را از کار می‌اندازد.

کفر جهانی خیال تجاوز به ایران را نداشته باشد

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از این اسلحه‌ها امروز توسط جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت ساخته شده است، به مرحله‌ای از قدرت رسیده‌ایم که کفر جهانی نمی‌تواند فکر تجاوز به ایران را در سر بپروراند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: علاوه بر این، قیام امام زمان (عج) مردمی است و به سلاح نیازی ندارد، مردم همه آماده‌اند، از دروغگویی‌ها، قلدری‌ها و جنون اروپا و آمریکا خسته شده و فهمیده‌اند این نظامی که اکنون بر دنیا حاکم است موجب سقوط بشر خواهد شد.

میردامادی افزود: در جنگ جهانی دوم پس از بمباران لندن توسط آلمان‌ها مردم به سمت کلیساها رفتند تا از خداوند بخواهند آنها را نجات دهد، ملت ایران نیز از خداوند نجات خواست، هشت سال دفاع مقدس با ایمان و توجه به خدا پیروز شد.

وی ادامه داد: در زمان ظهور امام زمان (عج) شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که ایشان بدون زحمت حکومت کل دنیا را در دست خواهد گرفت.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ایام نوروز اظهار کرد: بر این اساس اعتمادی به آمریکا نیست و نباید اقتصاد و مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره بزنیم، تولید، حمایت و رفع موانع سه کلمه کلیدی است. امروز اگر سرمایه داران ما بخواهند تولید کنند آنقدر کاغذ بازی پیش رو دارند و باید این وزارتخانه و آن وزارتخانه التماس کنند که از آن صرف نظر می‌کنند.

میردامادی افزود: چه دستی در کار است و چه افراد بانفوذی اجازه نمی‌دهند که این کشور و ملت بیدار و هشیار از این مشکلات نجات یابد؟ باید از تولید کننده حمایت شود، گاهی تولید کنندگان وامی گرفته‌اند و به دلیل مشکلات نتوانسته‌اند آن را باز پس دهند، در چنین شرایطی بانک کارخانه را مصادره کرده و تجهیزات آن را به حراج می‌گذارد.

به تذکرات رهبری توجه شود

وی ادامه داد: کارخانه‌ای که ۳۰۰ میلیارد تومان قیمت داشته با ۱۶ میلیارد و به صورت اقساطی به افرادی که می‌دانستند و از خودشان بوده‌اند فروخته‌اند، خداوند به فریاد دل رهبر برسد که این مسائل را می‌بیند و پدرانه تذکر می‌دهد اما کمتر به آن توجه می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رفع موانع، یکی از اصولی است که به عنوان شعار سال اعلام شد، از جملات ایشان بود که آمریکایی‌ها تقاضای مذاکره مجدد به دلیل تغییر شرایط دارند. ما نیز قبول داریم که شرایط تغییر کرده است. زمانی که ایران مذاکره کرد، ضعیف بودیم البته همان زمان نیز مقام معظم رهبری فرمودند گفت‌وگوی قهرمانانه انجام دهید که از روی ضعف نباشد.

میردامادی افزود: امروز آنچنان قوی هستیم که اگر مزدوری از آمریکا، جنگ‌های نیابتی با ما انجام دهد آنچنان که سعودی با یمن جنگید، تا عصر آن روز، آن کشور از جغرافیای دنیا محو خواهد شد. ما دیگر التماس نمی‌کنیم از اول هم اشتباه کردیم؛ با قدرت ایستاده‌ایم اگر تحریم‌ها برداشته شود ما نیز به جای اولمان باز می‌گردیم ما راست می‌گوئیم اما دشمنان ما دروغ می‌گویند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همچنین بر تورم، گرانی و کاهش قدرت خرید مردم تاکید کردند، درست است که ایران هجدهمین اقتصاد در بین بیش از ۲۰۰ کشور جهان است، اما مشخص نیست این اقتصاد چگونه اداره می‌شود، مشخص نیست پول نفت کجا می‌رود، فاصله طبقاتی که اکنون به وجود آمده است به گونه‌ای است که برخی افراد خودروهای میلیاردی خود را سال به سال عوض می‌کنند و در مقابل افرادی وجود دارند که نگران پنچر شدن دوچرخه‌های قدیمی خود هستند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید مشکلات مردم حل شود، برخی مسئولان می‌گفتند مردم گدا نیستند که به آنها صدقه داده شود اما اکنون خودشان به مردم صدقه می‌دهند، باید کارخانه‌ها به کار گرفته شود، چرخ اقتصاد بگردد، بیکاران به کار گرفته شوند، پول‌های اضافه چاپ نشود تا هر روز قیمت ارز کشور کاهش یابد.

میردامادی افزود: مبارزه با فساد و دزدی اکنون در قوه قضائیه در حال انجام است که موجب دلگرمی مردم شده است.

در انتخابات سحر نشوید

وی گفت: مقام معظم رهبری به انتخابات پیشرو نیز اشاره کردند، از مردم خواستارم سحر نشوند، معیارهای رئیس جمهور را مقام معظم رهبری عنوان کردند که بر اساس گفته ایشان او باید شخصی مؤمن و عدالت خواه باشد تا فاصله طبقاتی از بین رود.

وی تصریح کرد: در همه جای این کشور اسلامی، بی حیایی رواج پیدا کرده و کسی هم نیست امر به معروف و نهی از منکر کند، رئیس جمهور آینده باید توانمند و جوان باشد تا به جوان‌ها میدان دهد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: کادر درمان از جان خود برای نجات مردم گذشتند، ایران در بین کشورهای جهان توانست در مبارزه با این ویروس سربلند باشد، اما در مبارزه با این بیماری استمداد از خداوند را کمتر مورد توجه قرار دادیم و این در حالی است که تا خدا به ما کمک نکند پیروز نخواهیم شد.

میردامادی افزود: امروز داروها و واکسنی که در ایران ساخته می‌شود در دنیا بی نظیر است، اکنون اگر بخواهیم غنی سازی اورانیوم را تا ۱۰۰ درصد نیز انجام داده و یا حتی بمب هسته‌ای بسازیم که قصد آن را نداریم، صهیونیسم غلط می‌کند جلوی ما را بگیرد.

وی در پایان با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: درود بر نیروهای اطلاعات که کار آنها خاموش است، اگر این افراد نبودند کشور نابود شده بود، آنها به وقت عمل کردند و جاسوسان را شناسایی کردند.

کد خبر 483246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.