مفاخر، مشاهیر و نخبگان رکن اصلی هویت شهری هستند

شهردار زرین شهر گفت: پاسداشت هویت مشاهیر و مفاخر خطه طلایی ایران برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه ‌ای برخورد است، از این رو پیشنهاد جمعی از شهروندان در خصوص نامگذاری معابر و پروژه‌های مهم شهر با عنوان چهره‌های ماندگار شهر مورد استقبال قرار گرفت.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، نامگذاری معابر و میادین با استفاده از اسامی سرداران، مشاهیر، مفاخر و بزرگان محلی را ارج گذاری بر شخصیت علمی و معنوی آنان دانست و اظهار کرد: امروزه اهمیت شناخت هویت شهرهای ایران و مفاخر آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و این مهم نقش مؤثری بر آداب و رسوم، اخلاق و سلوک شهروندان و همچنین کالبد شهر دارد.

وی با بیان اینکه هویت شهر با خاطرات و باورهای شهروندان در محلات مختلف شهر گره خورده است، افزود: زرین شهر دارای تاریخ، قدمت و فرهنگ غنی در حوزه‌های مختلف بوده و مفاخر و مشاهیر نامی در این شهر زندگی می‌کردند، اما متأسفانه آنگونه که باید به معرفی آنها پرداخته نشده است.

شهردار زرین شهر، رکن هویت این شهر را مفاخر، مشاهیر و نخبگان دانست و تصریح کرد: پاسداشت بزرگان شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو با احترام به پیشنهاد جمعی از شهروندان و حقوق شهروندی پیشنهادی ارائه شده از سوی آنان در خصوص نامگذاری معابر و پروژه‌های مهم شهر با عنوان چهره‌های ماندگار شهر مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به جای خالی نام مفاخر و مشاهیر در نامگذاری معابر زرین شهر ادامه داد: امروز نام همه شهدای شهر زینت بخش معابر، میادین و پروژه‌های شهر بوده و بر همین اساس نامگذاری معابر و اماکن عمومی تحت اسامی مفاخر می‌تواند تأثیر بسزایی در آشنایی نسل جدید با آنان داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: پیشنهاد شهروندان جهت اصلاح نام میدان عدالت به «فخرالاطبا» پزشک ماهر و چیره دست زرین شهر به کمیته نامگذاری ارسال شده است و چنانچه مورد موافقت قرار گیرد این مهم به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی عنوان کرد: معتقدیم می‌توان تمامی نامگذاری‌های معابر و اماکن سطح شهر را بر اساس موقعیت مکانی، پیشنهاد شهروندان و در نهایت مطالعات کارشناسی انجام داد از این رو برای پروژه‌های خاص فراخوان عمومی داده خواهد شد تا بتوانیم نقطه نظرات شهروندان بهره مند شویم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: فراخوان نامگذاری پارک محله قلعه قاسم به عنوان یکی از پروژه‌های اثرگذار در افزایش نشاط شهروندی در روزهای آینده منتشر خواهد شد تا بتوانیم از ظرفیت شهروندان در نامگذاری این پروژه استفاده کرده و پیشنهادات را پس از بررسی کارشناسی در کمیته نامگذاری مطرح کنیم.

کد خبر 483233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.