آغاز فاز چهارم واکسیناسیون در اصفهان/ پاکبانان واکسینه می‌شوند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: فاز چهارم واکسیناسیون کرونا از شنبه هفتم فروردین با حدود ۱۰ هزار دوز واکسن شروع می‌شود و در این مرحله تعدادی از پاکبانان شهرداری واکسینه می‌شوند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شنبه هفتم فروردین به کادر بهداشت و درمان، تعدادی از پاکبانان و بخشی از بیماران خاص به تدریج واکسن کرونا ویروس تعلق خواهد گرفت، اظهار کرد: فاز چهارم واکسیناسیون کرونا ویروس از روز شنبه شروع می‌شود و برای شروع فاز جدید حدود ۱۰ هزار دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است.

وی در خصوص نوع واکسن‌هایی که در فاز چهارم استفاده می‌شود، ادامه داد: در این فاز از واکسیناسیون از واکسن‌های نوع سینوفارم چینی، باهارات هندی و اسپوتنیک روسی استفاده می‌شود.

حدود ۱۲ هزار دوز واکسن دیگر برای کادر درمان استان نیاز است

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کادر درمان هنوز ادامه دارد و برای واکسینه کردن کامل کادر درمان در استان اصفهان به جز تعدادی که در دسترس است، حدود ۱۲ هزار دوز دیگر واکسن نیاز است و تاکنون حدود ۱۱ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی افزود: تعدادی از بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی در این مرحله واکسینه می‌شوند و سایر بیماران خاص نیز در مراحل بعد به تدریج واکسینه خواهند شد.

فدایی با اشاره به واکسینه کردن پاکبانان در این مرحله از واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: قرار است حدود دو هزار پاکبانان کارمند شهرداری واکسینه شوند که در این مرحله به بخشی از آن‌ها واکسن تزریق می‌شود و در مراحل بعد نیز بخش دیگری از آن‌ها واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط شکننده‌ای قرار داریم، گفت: در ایام نوروز افراد باید از ترددهای غیرضروری، تجمع و رفت‌وآمدها خودداری کنند تا از انتشار ویروس و افزایش آمار موارد ابتلا و بستری پیشگیری شود.

کد خبر 483232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.