عربستان در جنگ یمن ۱۴۰۰ مسجد را تخریب کرد

رهبر جنبش «انصارالله» یمن گفت: هیچ توجیهی برای حمله عامدانه و مستقیم به مساجد، بیمارستان‌ها و مرکز بهداشتی وجود ندارد. متجاوزان با نابود کردن ۱۴۰۰ مسجد در مناطق متعدد، مقدسات را زیر پا گذاشته‌اند.

به گزارش ایمنا سید عبدالملک الحوثی در سخنانی به مناسبت روز ملی مقاومت و ایستادگی و هفتمین سالگرد مقاومت این کشور اظهار کرد: تجاوز از آغازش در نیمه شبی در شش سال گذشته جنایتکارانه و خائنانه بود. وضعیت موجود میان یمن و همسایه بدش طبق توافقات سابق و طبق وضعیت صلح بود و هیچ اقدامی از یمن سر نزد که برای امارات توجیه کند که در تجاوز علیه یمن مشارکت کند. جنایت، مشخصه این تجاوز است.

الحوثی افزود: اسرائیل و انگلیس در کنار بزرگترشان آمریکا هستند در حمله به یمن. قبل از آغاز تجاوز هم اسرائیل برای تجاوز به یمن تحریک می‌کرد و نتانیاهو در رأس همه تحریک‌کنندگان علیه انقلاب یمن بود.

وی ادامه داد: مجری اصلی تجاوز به یمن، عربستان سعودی است و امارات نیز او را همراهی می‌کند. اعتماد کورکورانه عربستان و امارات به ارزیابی و گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی صهیونیستی در شناخت یمن و خطرات، سبب شد که تصمیم‌های اشتباهی بگیرند. بلندپروازی بچه‌گانه عربستان و امارات را واداشت که تصور کنند مأموریت در یمن ساده است و به سرعت به موفقیت می‌رسد.

رهبر انصارالله گفت: همه تصورات عربستان و امارات اشتباه بود و تا الان هم با آنکه واقعیات رو شده، عبرت نگرفته‌اند. آمریکا و اسرائیل و انگلیس بر تجاوز نظارت می‌کنند. عربستان و امارات اجرا می‌کنند و ارتش‌ها، رژیم‌ها و گروهک‌هایی هم برای این کار اجاره شده‌اند.

وی تصریح کرد: هر گاه ائتلاف تجاوز به یمن در تنگنای اخلاقی، میدانی و سیاسی قرار می‌گیرد، سازمان ملل رو می‌کند به یمنی‌ها که دست از یکدیگرکُشی بردارید! خیانتکاران این کشور [دولت مستعفی یمن] هم تحت امر عربستان سعودی هستند و هیچ اختیاری ندارند و خودشان به این اذعان می‌کنند.

الحوثی ادامه داد: فرودگاه‌ها، بندرها و مراکز حیاتی در استان‌های اشغالی تحت کنترل مستقیم عربستان سعودی و امارات است. تجاوزکاران با نابود کردن ۱۴۰۰ مسجد با همه قرآن‌های داخل آن در مناطق متعدد، مقدسات را زیر پا گذاشته است. هیچ توجیهی برای حمله عامدانه و مستقیم به صدها بیمارستان و مرکز بهداشتی نیست و کسی که به نهادهای خدماتی یک ملت حمله می‌کند، خیرخواه کشور و مردمش است؟

وی گفت: آنکه از این تجاوز و ویران شدن کشور متضرر شده یک حزب و یک قشر معین نیست، بلکه یک ملت متضرر شده است. حمله دشمن به بازارها با هدف کشتن شمار بیشتری از مردم و تعطیل کردن زندگی آنان است. متجاوزان از کارخانه مصالح ساختمانی تا مواد غذایی را به همراه ایستگاه‌های سوخت را هدف گرفتند تا اقتصاد ملی یمن را نابود کنند.

منبع: ایکنا

کد خبر 483142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.