ایجاد ٣۵ هزار شغل برای زندانیان در ندامتگاه‌های کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: اکنون در مجموعه ندامتگاه‌های کشور ۳۵ هزار شغل در ۹۵۰ واحد کارگاهی ایجاد شده است.

به گزارش ایمنا، خسرو مختاری اظهار کرد: به طور میانگین سالانه صد هزار زندانی توسط بنیاد تعاون زندانیان و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان زندان‌ها تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند و حدود ۷۰ هزار نفر از آنان موفق به اخذ گواهی‌نامه‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوندکه پس از آزادی قابل بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: در فرایند اصلاح و تربیت، اشتغال به عنوان مهم‌ترین فعالیت برای اصلاح مددجویان نقشی کلیدی در برگشت مجرمان به آغوش جامعه و حمایت از خانواده آنان دارد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان اضافه کرد: میزان توانمند سازی زندانیان و آماده‌سازی آنها برای ورود به بازار کار در عدم بازگشت دوباره به زندان‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند.

مختاری اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان در سال ۱۴۰۰ توسعه و ایجاد زیرساخت اشتغال‌های پایدار در جهت افزایش کیفیت و کمیت اشتغال همچنین افزایش حقوق و دستمزد پرداختی به زندانیان متناسب با مهارت‌ها و کار آنان را در برنامه دارد.

وی افزود: رویکرد بنیاد تعاون زندانیان فراهم کردن بسترهای لازم برای تأمین نیروی کار خارج از ندامتگاه‌ها در جوار شهرک‌های صنعتی به عنوان بازار کار برای صاحبان صنایع و مشارکت در تولید بویژه صنایع مونتاژ به عنوان خدمت به تولیدکنندگان در فضاهای مناسب کارگاهی است.

مختاری گفت: محصولات تولیدی مددجویان در ندامتگاه‌ها در فروشگاه‌های معتبر و توسط سایت‌های معتبر اینترنتی از جمله سایت حامی بازار www.hamibazar.ir در حال عرضه است و منافع و عایدات فروش این محصولات صرف کمک به زندانیان و خانواده آنان می‌شود.

وی اضافه کرد: بنیاد تعاون زندانیان با ایجاد نمایشگاهی از صنایع دستی بسیار فاخر و ارزشمند زندانیان در خیابان شریعتی بالاتر از دوراهی قلهک ایستگاه یخچال مرکز خرید قلهک، ضمن عرضه محصولات آماده پذیرایی از همه هموطنان گرامی برای معرفی محصولات تولیدی زندانیان است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان خاطرنشان کرد: حمایت از محصولات تولیدی زندانیان علاوه بر تأمین معیشت خانواده ایشان در شرایط اقتصادی حاضر، مانع از بازگشت مجدد آنها به زندان پس از آزادی می‌شود.

وی تاکید کرد: اراده و خواست مردم و مسئولان برای اصلاح زندانی با بازگشتی سعادتمندانه به خانواده و جامعه مرهون تلاش و حمایت نهادهای ذی‌ربط و خیران محترم بنیاد تعاون زندانیان کشور بوده و با کمک آنها توانمندی تأمین معاش زندانیان بیشتر از پیش پیگیری شود.

مختاری اظهار کرد: بنیاد تعاون برای انجام بهتر وظایف خود از هر گونه حمایت فکری توسط حامیان محترم استقبال می‌کند، آدرس سایت حامیان فکری بنیاد تعاون زندانیان www.iranianhami. است.

منبع: ایرنا

کد خبر 483136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.