دومین واکسن کرونای آلمان در آستانه ورود

مسئول امور واکسن ‌کرونا در دولت آلمان از ورود احتمالی دومین واکسن کرونای این کشور در آینده نزدیک خبر داده و گفت، در صورت صدور مجوز اتحادیه اروپا واکسن کیورواک از نیمه دوم سال جاری به بازار خواهد آمد.

به گزارش ایمنا، مسئول امور واکسن کرونا در دولت آلمان می‌گوید، احتمال این که به‌زودی دومین واکسن کرونای این کشور وارد بازار شود بسیار زیاد است.

کریستوف کروپ به روزنامه "فونکه مدین‌گروپه" گفت: «دولت امید زیادی به تولید واکسن شرکت کیورواک بسته است.»

به گفته وی، در صورتی که آژانس دارویی اروپا (EMA) در موعد مقرر مجوز استفاده از این واکسن را صادر کند، از نیمه دوم سال جاری واکسیناسیون با واکسن شرکت داروسازی کیورواک آغاز خواهد شد.

آلمان که مدتی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرده بود می‌گوید، توقف استفاده از این واکسن سرعت واکسیناسیون را در این کشور کاهش داده است. مؤسسه روبرت کخ سه‌شنبه ۲۳ مارس اعلام کرد، در حال حاضر شمار واکسن‌های مورد استفاده در روز در این کشور به زیر ۳۰۰هزار دوز رسیده است.

این مؤسسه امروز ۲۵ مارس شمار موارد شناسایی‌شده ابتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته را ۲۲هزار و ۶۵۷ مورد نامید. این تعداد نسبت به هفته قبل پنج‌هزار و ۱۵۳ مورد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

شاخص ابتلا به کرونا در آلمان که میزان ابتلای هفتگی در هر ۱۰۰هزار نفر را نشان می‌دهد در حال حاضر به ۳/ ۱۱۳ رسیده در حالی که این شاخص روز گذشته برابر با ۱/ ۱۰۸ بود.

منبع: دویچه وله فارسی

کد خبر 483090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.