تعلیق جودو را باید به فال نیک گرفت

رئیس فدراسیون جودو گفت: تعلیق را باید به فال نیک گرفت، مسئولانی که کُرسی بین المللی داشتند هیچ کمکی به ما نکردند. در این کُرسی‌ها پول بیت المال هزینه می‌شود. وقتی این کُرسی به کار ما نمی‌آید و هیچ حمایتی نمی‌شود یعنی برای منافع ملی نیست.

به گزارش ایمنا، آرش میراسماعیلی در مورد رفع تعلیق فدراسیون جودوی ایران اظهار کرد: سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و وارد پرونده‌ای ناخواسته شدیم، اما برای دفاع از حقانیت جودوی ایران به دادگاه CAS رفتیم و همراهان خوبی در این پرونده مانند امیر ساعد وکیل داشتیم. همچنین نباید از کمک‌های سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان چشم‌پوشی کنیم. دادگاه حکمیت ورزش رأی تعلیق دائمی ما را باطل کرد و به کمیته انضباطی ارجاع داد. در این چند روز رایزنی‌های زیادی انجام دادیم و مجوز حضورمان در مسابقات آسیایی صادر شد.

وی اضافه کرد: در این مسابقات از ترکیب جوان و با انگیزه استفاده می‌کنیم. هدف ما کسب مدال نیست و فقط آینده‌نگری با این جوانان را مدنظر داریم. تعلیق را باید به فال نیک گرفت، مسئولانی که کُرسی بین‌المللی داشتند هیچ کمکی به ما نکردند. در این کُرسی‌ها پول بیت‌المال هزینه می‌شود. وقتی این کُرسی به کار ما نمی‌آید و هیچ حمایتی نمی‌شود یعنی برای منافع ملی نیست. باید آسیب شناسی شود تا بدانیم این نفرات از ما حمایت می‌کنند یا نه.

رئیس فدراسیون جودو گفت: حمایت بی دریغ و بی شائبه‌ای را شخص وزیر ورزش و جوانان از ما داشت و برای اولین بار دیپلماسی ورزشی ما در دادگاه حکمیت ورزش در جودو به موفقیت رسید. امیدوارم با رایزنی‌ها همکاری خوبی با فدراسیون جهانی جودو داشته باشیم. در کل افرادی که کُرسی داشتند می‌توانستند کمک کنند، اما نکردند. هنوز هم اطلاعی از جلسه کمیته انضباطی نداریم و فعلاً مجوز حضور در مسابقات آسیایی را داریم. تقاضای دیدار با رئیس فدراسیون جهانی را داده‌ایم تا مذاکرات را به خوبی پیش ببریم.

میراسماعیلی در مورد ناراحتی بازیکنان باتجربه در اعزام جوانان به مسابقات آسیایی اظهار کرد: فرصت محدودی در ارسال لیست آسیایی داشتیم و می‌دانم که خیلی از افراد حاضر در سوپر لیگ علاقه دارند تا در این مسابقات به روی تاتمی بروند. برای اعزام باید چارچوب داشته باشیم. بنابراین با مدیر تیم ملی دو جلسه برگزار کردیم، چون این مسابقات برای ما حساس است و می‌خواهیم در شرایط عادلانه باشد تصمیمان بر اعزام جوانان بود. سعی مان بر این است تا در این مسابقات با ترکیبی جوان حضور داشته باشیم .۱۴ یا ۱۵ فروردین برای مسابقات قرقیزستان اعزام شویم و امیدوارم باتجربه‌ها با اعزام جوانان به مسابقات آسیایی از ما خرده نگیرند.

میراسماعیلی در مورد شایعه پناهندگی محمد محمدی بریمانلو به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جای تأسف دارد که برخی‌ها از رأی ما ناراحت بودند و با این اقدام قصد ضربه زدن داشتند. همیشه گفته ام من باید هم با داخل بجنگم هم در خارج؛ بریمانلو از قهرمانان ارزنده ما است و برای او احترام خاصی قائل هستم. مرتباً با او در تماس هستم و او کاپیتان تیم ملی است. او سفری به ازبکستان داشت تا شاهد مسابقات باشد. به عنوان قهرمان به نظر او احترام می‌گذاریم و امیدواریم در مسابقات پیش رو موفق باشد.

کد خبر 483038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.