ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی مناطق قرمز کرونایی به اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ورود خودروها از شهرهای با وضعیت قرمز کرونا به این استان ممنوع است و نیروی انتظامی با قاطعیت به این موضوع برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه متأسفانه وضعیت سه شهرستان استان به لحاظ شیوع کرونا مناسب نیست، اظهار کرد: گلپایگان در وضعیت قرمز و خوانسار و لنجان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی افزود: به همین جهت در هفته جاری ۲ جلسه ویژه ستاد مقابله با کرونا استان را برگزار کردیم تا تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده و از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین روز گذشته تیم بازرسی و نظارت جهت کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا به شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار و لنجان اعزام شد. اطلاع رسانی به مردم از جمله اقداماتی است که باید انجام شود تا از شیوع و خیز مجدد کرونا در استان جلوگیری شود.

رضایی ادامه داد: گزارش‌های واصله از دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان کاهش پیدا کرده است. تغییر وضعیت رنگ‌بندی استان نشان خوبی نیست و رعایت پروتکل‌ها نشانه فرهنگ مردم استان است.

وی افزود: متأسفانه مسافرانی از استان‌های دیگر به اصفهان وارد شدند از این رو تصمیمات لازم برای جلوگیری از ترددها انجام شده است. باید اطلاع رسانی از وضعیت موجود از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی، رسانه‌های محلی و سامانه‌های در اختیار ادارات به گوش عموم مردم برسد تا از ترددها کاسته شود.

استاندار اصفهان از مردم استان خواست، از دید و بازدید عید و مجالس خانوادگی و حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند.

به گفته رضایی، تلاش مدیریت استان جلوگیری از انتشار ویروس در تمامی شهرستان‌های بزرگ از جمله اصفهان، کاشان، فلاورجان، خمینی شهر و نجف آباد است.

کد خبر 482932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.