موانع تولید در شهرکرد برداشته شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: باید دید چه موانعی باعث شده بسیاری مواقع نتوانیم نسبت به دیگر شهرهای پیشرفته کشور، زیرساخت لازم برای جهش تولید را فراهم کنیم و برای برچیدن موانع مختلف چه قدم‌هایی می‌توان برداشت.

فرهاد رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی، رونق تولید است و اگر موانع در این خصوص مرتفع شده و تولید در ریل خود قرار خواهد گیرد، یقیناً جهش اقتصادی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه سخن گفتن صرف در این خصوص فایده‌ای ندارد، ادامه داد: با وجود آنکه کشور در صحنه‌های بین‌المللی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده و حقوق مسلم مردم در بسیاری از حوزه‌ها محقق شده است، اما شرایط اقتصاد کشور به گونه‌ای است که مردم تحت فشار اقتصادی بالایی قرار دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: جهش تولید و افزایش اشتغال به حد مطلوب عملیاتی نشده و انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری نیز در همین راستا بوده است بنابراین اگر به دنبال جهش اقتصادی در کشور هستیم باید موانع تولید برطرف شود.

وی تاکید کرد: موانع موجود، فعالان اقتصادی را دلسرد کرده و بسیاری اوقات موانع موجب شده که مجموعه‌های اقتصادی از ۳۰ یا ۴۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند.

رئیسی اضافه کرد: بسیاری اوقات تولید یک کالا می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند اما نه تنها موانع برطرف نمی‌شود بلکه محدودیت‌ها سبب می‌شود ناچار به تأمین همان کالا از کشورهای دیگر باشیم.

وی اظهار کرد: هر مجموعه باید در راستای تحقق شعار سال در حیطه وظایف خود قدم بردارد که در مدیریت شهری نیز در بسیاری موارد مانند مدیریت پسماند با موانع زیادی مواجه هستیم و باید واکاوی شود که چه مشکلاتی موجب شده شهرکرد هنوز موفقیتی در این زمینه کسب نکند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: باید دید چه موانعی باعث شده بسیاری مواقع نتوانیم نسبت به دیگر شهرهای پیشرفته کشور، زیرساخت لازم را فراهم کنیم و برای برچیدن موانع مختلف چه قدم‌هایی می‌توان برداشت.

وی گفت: در درآمدزایی مدیریت شهری در بسیاری مواقع درآمدی ناپایدار دارد که باید به سمت پایدار بودن حرکت کند و نواقص بررسی شود. جای شوال دارد که چرا دانشگاه‌ها در این خصوص به کمک مدیریت شهری نیامده‌اند.

کد خبر 482865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.