اقامت ۲۶ هزار گردشگر در استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان آخرین آمار اقامت گردشگران در استان را شرح داد.

فریدون الهیاری با اشاره به آخرین آمار اقامت در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ۲۸ اسفند تا ظهر روز سوم فروردین‌ماه، نزدیک به ۲۶ هزار نفر اقامت در سطح استان وجود داشته است. میزان اقامت‌ها تا اول فروردین ماه کم بود و از دوم فروردین افزایش یافت. در استان، تقریباً برای ۱۸ هزار نفر گردشگر ظرفیت اقامت پیش بینی شده است؛ البته ظرفیت اصلی ۳۵ هزار نفر است که با توجه به محدودیت‌های موجود و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پنجاه درصد این تعداد قابل قبول است و به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: با این حال ورود گردشگران، حتی به حد این درصد پیش بینی شده نرسیده و بیشترین تعداد ورود، که دوشنبه، دوم فروردین صورت گرفت، قالب بر ۱۱ هزار نفر در سطح استان است. همچنین ورود گردشگر به استان مبتنی بر ارائه رزرواسیون اقامت بوده و کسانی که اقامتگاهی را رزرو کرده باشند، اجازه ورود دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره با خدمات ارائه شده به گردشگران با توجه به پروتکل‌های بهداشتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط سفر ایمن دقیقاً رعایت شده است. مجموعه پروتکل‌های هوشمندی نیز، از سوی وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی ارائه شد؛ این پروتکل‌ها توسط تمامی تاسیسات گردشگری، از آژانس‌های مسافرتی گرفته تا راهنمای تورها، در حال انجام است.

الهیاری تاکید کرد: نظارت‌ها و کنترل‌های سازمان میراث فرهنگی نیز، با وجود کاهش گردشگر، چند برابر شده است. دستگاه‌های مختلف، نظارت‌های مخصوص خود را دارند. حتی در بعضی موارد، نظارت‌هایی ترکیبی توسط ناظران در حوزه گردشگری و دستگاه‌های مختلف انجام می‌گیرد؛ و گروه بازرسی فرستاده شده، به صورت تصادفی بر روی تاسیسات گردشگری و کارکرد آن‌ها نظارت می‌کند. در بازرسی‌های انجام شده، بحث سلامت در اولویت اول قرار دارد و بعد از آن خدماتی از لحاظ صنفی و خدمات اقامتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.همچنین حول این محور، پیش بینی‌هایی صورت گرفته و در سامانه‌های مختلف امکان اظهار و ثبت نظرات و انتقادات گردشگران فراهم شده است.
 

کد خبر 482854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.