آخرین وضعیت ورود گردشگران به اصفهان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان آخرین وضعیت حضور گردشگران در این استان را شرح داد.

حیدر صادقی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن گردشگری استان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: پیش از عید و همزمان با اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی به تاسیسات گردشگری ابلاغ شد. همچنین واحدهای امنیتی تجهیز شدند و بازدیدهای نظارتی قبل از شروع سفرها انجام شده بود. این موضوعات آمادگی تاسیسات گردشگری برای پذیرش مسافر را نشان می‌داد.

وی افزود: بازدیدهایی که در این ایام و به صورت روزانه انجام می‌گیرد نیز نشانگر این است که با وجود سقف پنجاه درصدی ظرفیت واحدهای اقامتی، پذیرش مسافران در مراکز اقامتی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، خیلی کمتر از این میزان است و فاصله زیادی با این عدد دارد. این واحدها از لحاظ رعایت فواصل اجتماعی بسیار مطمئن هستند و بسیاری از مراکز از نظرموارد ایمنی همراه با مرکز بهداشت بازدید شدند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: از طرفی با توجه به تمهیدات ستاد سفر، تصمیم بر این شد که اقامت در کمپ‌ها، مهمان سراهای دولتی، واحدهای مبله که تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی نبودند، ممنوع شود. بنابراین می‌توان گفت از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه سفرهای هوشمند و سفرهای ایمن، استان از جایگاه مطمئنی برخوردار است. گشت‌های نظارتی نیز در مرکز استان و ۲۴ شهرستان انجام می‌گیرد. تا به حال هیچ مورد اخطاری به دلیل موارد بهداشتی وجود نداشته است.

صادقی اظهار کرد: با توجه به شرایط گفته شده و پروانه‌های صادر شده، می‌توان این اطمینان را به مسافران داد که پروتکل‌ها به نحوی مناسب رعایت می‌شود و خدمات و آموزش‌های لازم به کارکنان این بخش ارائه شده. منتهی سفرها باید در چارچوب سفرهای گروهی که توسط دفاتر خدمات مسافرتی تنظیم شده، صورت بگیرد و مردم از سفرهای انفرادی به استان تا حد امکان بکاهند. چرا که تمام عناصر سفر از جمله آژانس، راهنما، محل اقامت و پذیرایی، رفت‌وآمد و یا بازدید از اماکن تاریخی تنظیم شده است، تا امکان سفری ایمن، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود. بنابراین تاکید بر این است که از واحدهای مجاز استفاده شود.

وی تاکید کرد: افرادی سودجو همزمان با سفرهای نوروزی، این خدمات را خارج از کانال‌های مجاز و خصوصاً از طریق صفحات مجازی ارائه می‌کنند. سفرهای انفرادی از نظر بهداشتی، امنیت اجتماعی و موارد فرهنگی ریسک بالایی دارد و آسیب‌های بسیاری در این تورهای غیر مجاز مشاهده می‌شود.

 

کد خبر 482711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.